vasael.ir

کد خبر: ۱۵۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱ - 20 October 2019
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خبر داد؛

دو ایراد شورای نگهبان بر لایحه حقوق کودک

وسائل ـ عضو کمیسیون حقوقی و قضایی در مجلس گفت: لایحه حقوق کودک منتظر نوبت است که در صحن مطرح شود. مجازات والدین در صورت قصور و سلب حق حضانت از ایرادات شورای نگهبان بر این لایحه بود.
به گزارش وسائل، هفته گذشته «معصومه ابتکار»، معاوندو ایراد شورای نگهبان بر لایحه حقوق کودک رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، درخصوص «لایحه تامین امنیت کودکان» گفته بود که این لایحه در دو نوبت رفت و برگشت به شورای نگهبان رفته و هم اکنون در کمیسیون حقوقی قضایی برای تأمین نظر نهایی شورای نگهبان، معطل است.

«محمدعلی پورمختار»، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی در مجلس شورای اسلامی، درباره آخرین وضعیت این لایحه در مجلس گفت: این لایحه در مجلس تصویب شد و بعد به شورای نگهبان ارجاع شد. در شورای نگهبان ایراداتی را به لایحه وارد دانستند که مجددا در کمیسیون با حضور نماینده شورای نگهبان بررسی و اصلاح شد و مجددا به صحن رفت.

وی افزود: اکنون این لایحه منتظر نوبت است که در صحن مطرح شود. طرح‌هایی که برای تامین نظر شورای نگهبان هستند در مجلس زودتر رسیدگی می‌شوند و در اولویت قرار می‌گیرند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس درباره ایرادات شورای نگهبان به این لایحه گفت: در این لایحه برای والدینی که در نگهداری فرزندانشان قصور و کوتاهی می‌کنند که منجر به آسیب کودک می‌شود، مجازات‌هایی در نظر گرفته شده بود که این مجازات‌ها مورد ایراد شورای نگهبان قرار گفت.

وی افزود: درباره سلب حق حضانت هم شورای نگهبان اشکالاتی را وارد دانسته است./908/241/ح
 
 
منبع: برنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۰۵ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۵۲:۰۶
طلوع افتاب
۰۶:۲۳:۱۵
اذان ظهر
۱۳:۰۵:۰۲
غروب آفتاب
۱۹:۴۶:۱۰
اذان مغرب
۲۰:۰۳:۵۴