vasael.ir

کد خبر: ۱۴۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳ - 14 October 2019
با تصویب مجلس؛

سازوکار تشکیل هیات‌های عمومی و تخصصی دیوان عدالت اداری مشخص شد

وسائل ـ نمایندگان مجلس شورای اسلامی سازوکار تشکیل هیات عمومی و هیات‌های تخصصی دیوان عدالت اداری را تعیین کردند.
به گزارش وسائل، نمایندگان مجلس شورای اسلامیسازوکار تشکیل هیات‌های عمومی و تخصصی دیوان عدالت اداری مشخص شد در جلسه علنی نوبت عصر امروز دوشنبه، ماده ۷ طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند.

براساس این ماده، ماده ۸ قانون و تبصره ذیل آن به شرح زیر اصلاح می‌شود:

ماده ۸: هیات عمومی و هیات‌های تخصصی دیوان به ترتیب ذیل تشکیل می‌شوند:

الف. هیات عمومی دیوان با حضور رییس، معاونان قضایی، دادستان، مدیرکل هیات عمومی و روسای شعب تجدیدنظر و مستشاران به منشور رسیدگی به وظایف موضوع ماده ۱۲ این قانون به استثنای موارد بند «ب» این ماده تشکیل می‌شود. جلسه با ریاست رییس دیوان یا معاون وی رسمیت می‌یابد.

ب. به منظور رسیدگی به مقررات و نظاماتی که توسط مقامات و شورا‌ها تا سطح استان وضع شده هیات عمومی با ریاست دیوان یا معاون وی و عضویت دادستان و ۲۰ نفر از اعضای هیات عمومی که توسط رییس دیوان برای مدت یکسال به ترتیب مندرج در آیین‌نامه مصوب رییس قوه قضاییه تعیین می‌شود تشکیل می‌گردد.

ت. هیات‌های تخصصی با عضویت حداقل ۱۱ نفر از قضات دیوان تشکیل می‌شوند. جلسات هیات عمومی و هیات‌های تخصصی با حضور دو سوم قضات مذکور رسمیت می‌یابد و ملاک صدور رای نظر اکثریت اعضای حاضر می‌باشد.

براساس تبصره این ماده سایر قضات دیوان و یا کارشناسان امر با دعوت رییس دیوان بدون داشتن حق رای می‌توانند در جلسات هیات عمومی و با دعوت رییس هیات تخصصی در هیات تخصصی مربوطه شرکت کنند و در صورت لزوم نظرات خود را ارائه کنند./908/241/ح
 
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۰۹ / ۰۱ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۵:۳۳:۱۱
طلوع افتاب
۰۶:۵۸:۱۴
اذان ظهر
۱۳:۱۱:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۲۴:۵۴
اذان مغرب
۱۹:۴۱:۵۲