vasael.ir

کد خبر: ۱۴۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳ - 14 October 2019
تازه‌های نشر؛

چاپ مجلد چهارم کتاب «فقه نظام سیاسی اسلام»

وسائل ـ مجلد چهارم از مجموعۀ «فقه نظام سیاسی اسلام (نصب رهبران الهی)» به قلم آیت‌الله شیخ محسن اراکی توسط انتشارات مجمع الفکر الاسلامی به زیور طبع آراسته شد.

به گزارش وسائل، جلد چهارم مجموعه «فقه نظام سیاسیچاپ مجلد چهارم کتاب «فقه نظام سیاسی اسلام» اسلام (نصب رهبران الهی)» تألیف آیت‌الله محسن اراکی عضو خبرگان رهبری و استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم به‌تازگی از سوی مجمع الفکر الاسلامی چاپ و منتشر شد.

آنچه در این کتاب می‌خوانیم: بنابر آنچه در جهان‌بینی سیاسی اسلام، و در فلسفۀ سیاسی اسلام تبیین شد در نظام سیاسی اسلام حاکمیت سیاسی حق مخصوص خداوند است، و هیچ آفریده‌ای بالذات از حق حاکمیت سیاسی برخوردار نیست. مسألۀ خلافت الهی انسان در فقه سیاسی از همین اصل نشئت می‌گیرد.

از آنجا که حکومت و قدرت سیاسی مخصوص خداوند است، خدای متعال برای اعمال حاکمیت خویش بر زمین و بر جامعۀ بشری انسان‌های واجدالشرایط ویژه‌ای را که در دانایی و درستی یا علم و عدل، برترین‌اند، برای خلافت و جانشینی خویش برمی‌گزیند، و به آنان اختیارات حاکمیتی خویش را تفویض می‌کند، و مسئولیت اجرای قوانین عادلانۀ خود را در جامعۀ بشر به آنان وا‌گذار می‌کند، و آنان را در برابر این مسئولیت عظیم پاسخگو دانسته، و از آنان دربارۀ این جایگاه حساس و خطیر، و میزان انجام مسئولیتی که در این رابطه برعهدۀ آنان گذاشته بازپرسی و سؤال خواهد کرد.

یادآوری می‌شود، مجموعۀ «فقه نظام سیاسی اسلام (نصب رهبران الهی)» توسط انتشارات مجمع الفکر الاسلامی به چاپ رسیده و در دسترس عموم علاقه‌مندان قرار گرفته است./908/422/ح

 

منبع: اجتهاد

 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۱۰ / ۰۱ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۵:۳۱:۳۹
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۱
اذان ظهر
۱۳:۱۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۲۵:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۴۲:۳۹