vasael.ir

کد خبر: ۱۴۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۳ - 07 October 2019

گزارشی از نشست تخصصی کنفرانس بین المللی «صلح و عدالت»

وسائل ـ نشست مقدماتی کنفرانس بین المللی "صلح و عدالت" با محور اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب که قرار است سال آینده با حضور شخصیت‌هایی از داخل و خارج از کشور برگزار شود، به میزبانی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس برگزار شد.
به گزارش وسائل، نشست مقدماتی کنفرانس بین گزارشی از نشست تخصصی کنفرانس بین المللی «صلح و عدالت»المللی «صلح و عدالت» با محور اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب که قرار است سال آینده با حضور شخصیت‌هایی از داخل و خارج از کشور برگزار شود، به میزبانی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس برگزار شد.
 
در این نشست برخی اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، برخی نمایندگان فعلی و ادوار مجلس شورای اسلامی، دبیر کل مجمع مجالس آسیایی، دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب، مدیر کل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی، دبیر کل مجمع صلح اسلامی، معاون قوانین مجلس شورای اسلامی، مرکز تحقیقات اسلامی مجلس و برخی دیگر از نهاد‌های دیگر حضور داشتند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تشکر از رئیس و کارکنان مرکز تحقیقات اسلامی مجلس گفت: مرکز تحقیقات اسلامی مجلس فعالانه برای برگزاری این کنفرانس پای کار هستند، و بضاعت علمی لازم نیز در این مرکز برای این کار وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات اسلامی مجلس درقم علاوه بر بضاعت علمی، پژوهشگران توانمندی دارد که می‌تواند به هر چه بهتر برگزار شدن این کنفرانس کمک کنند و الحمدالله پای کار هستند.

وی ادامه داد: باید سایر دستگاه‌ها و مراکز دخیل در برگزاری این کنفرانس نیز باید مصرانه مانند مرکز تحقیقات اسلامی مجلس پای کار بیایند، البته باید برای آن‌ها کار و برنامه‌ای تعریف شود تا بتوانیم کنفرانس را در سطح بسیار خوبی برگزار کنیم.

ذوالنور بیان داشت: اگر بتوانیم در محور‌های متعدد فراخوان مقاله داشته باشیم و به صورت قطعی با استقبال خوب مخاطبان از سراسر جهان برگزار خواهد شد.

دکتر هادی شوشتری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی گفت: این کنفرانس بین المللی سال آینده با مشارکت مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، دبیرخانه مجمع مجالس آسیایی، دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب و امور بین الملل مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون فعالیت‌های خوبی برای برگزاری کنفرانس در حال انجام است و امید است بتوانیم در سطح بسیار خوبی کنفرانس را برگزار کنیم.

دکتر حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم ابراز امیدواری کرد که ظرفیتی که در سطح نخبگانی، دانشگاهی و روشنفکری نسبت به موضوع صلح و عدالت ایجاد شده در پارلمان به منصه ظهور برسد.

وی ادامه داد: همایش بین المللی در قالب کنفرانس بین المللی صلح و عدالت با مشارکت فعال مجلس شورای اسلامی و نهاد‌های زیرمجموعه آن در هر مکانی که توافق شود، برگزار خواهد شد.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی از مرکز تحقیقات اسلامی مجلس به خاطر پیگیری امور مربوط به کنفرانس تقدیر کرد.

دکتر مجیدی دبیر کل مجمع مجالس آسیایی و دکتر حسین میرمحمدصادقی معاون قوانین مجلس شورای اسلامی نیز در ارتباط با اهمیت کنفرانس بین المللی صلح و عدالت سخنرانی کردند.

دکتر داوود عامری دبیر کل مجمع صلح اسلامی و علی شریفی نماینده مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در تهران نیز گزارشی از فعالیت‌های این دو مرکز در زمینه این کنفرانس ارائه دادند.

برگزاری پیش نشست‌هایی در قم و تهران، دعوت از شخصیت‌های صلح دوست برای ارائه مقاله، هم اندیشی برای زمان و مکان برگزاری کنفرانس، هم فکری برای دعوت از نخبگان جهان در حوزه صلح عادلانه از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود./908/241/ح
 
 
منبع: مرکز تحقیقات اسلامی مجلس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۰۱ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۵۷:۵۸
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۵۸
اذان ظهر
۱۳:۰۵:۴۷
غروب آفتاب
۱۹:۴۲:۵۸
اذان مغرب
۲۰:۰۰:۳۳