vasael.ir

کد خبر: ۱۴۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹ - 05 October 2019

معرفی کتاب | فصل بذر پاشی

وسائل ـ انتشارات سیمای خورشید، وابسته به فرهنگسرای تخصصی امام مهدی(عج) در جهت تحقق منویّات رهبر فرزانه انقلاب اقدام به تهیه و انتشار کتاب«فصل بذرپاشی» نموده و در این اثر برای اولین بار در کشور به گردآوری رهنمودهای امام خامنه‌ای(مدّظلّه) در باب تربیت فرزند پرداخته است.

به گزارش خبرنگار وسائل،  پژوهشگر این اثر، «فصل بذرپاشی» معرفی کتاب| فصل بذر پاشیبرای اولین بار در کشور به گردآوری رهنمودهای مقام معظم رهبری در باب تربیت فرزند پرداخته و می‌تواند راهنمای خوبی برای والدین، معلمان، مربیان پرورشی و فعالین فرهنگی باشد.

این کتاب بیانگر ویژگی‌ها و خصلت‌های کودکی باایمان است، کودکی که بتواند در انقلاب اسلامی و در زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) نقش داشته باشد. فصل بذرپاشی می‌تواند راهگشا و راهنمای خوبی در جهت تربیت فرزندانی مومن و شایسته باشد.

طرح بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر تحقق تمدن اسلامی، بسیاری از مجموعه های مردم نهاد فرهنگی، گروه ها و اشخاص به صورت خودجوش و آتش به اختیار وارد عرصه عمل شدند تا قدمی در این جهت بردارند و از آنجا که برای تحقق این امر تربیت نیرو و کادرسازی برای نظام و انقلاب جزء نخستین و مهم ترین مراحل کار است.

یکی از فعالین فرهنگی استان یزد که پیش از این کتابی در خصوص باید و نبایدهای تربیتی از منظر مقام معظم رهبری(مدظله) را گردآوری و در قالب کتاب «فصل بذرپاشی» منتشر کرده بود تصمیم به ارائه فایل رایگان این کتاب گرفته است تا مسیری را که مقام معظم رهبری برای تحقق تمدن اسلامی مشخص کرده اند در اختیار والدین و دغدغه مندان تعلیم و تربیت  قرار دهد.

در این اثر فرهنگی، بایدها و نبایدهای تربیتی از منظر مقام معظم رهبری(مدظله) در حوزه وظایف والدین، آموزش و پرورش و دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت کشور بیان شده است که ما در راستای تحقق گام دوم انقلاب و هم مسیر شدن با جریان انقلابی فایل این کتاب را به صورت رایگان در اختیار دغدغه مندان و علاقه مندان قرار می دهیم.

در این کتاب به نقش مهم ایمان و توحید نیز بسیار تأکید شده است. همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب(مدّظلّه) می‌فرمایند: «نکته‌ای که بنده هم خیلی ذهنم متوجه آن است این اکه در درجه اول، بایستی به ساختن و شکل روحی کودکانمان اهتمام بورزیم. سعی کنیم بچه‌هایمان را با ایمان به خدا، ایمان به حقیقت مطلق، ایمان به اسلام پرورش دهیم. اگر با ایمان پرورش یافت و شما توانستید بذر ایمان را در دل او بکارید، در آینده هر شخصیت عظیمی از او می‌توان ساخت. اگر این عنصر در آن وجود نداشته باشد برای هیچ کاری مناسب نیست.»

همه مدیون معلمیم، تولید انسان فرزانه، پیامبر(ص) معلمی آسان‌ساز، قرنطینه‌۱۲ ساله، آموزش فلسفه از دوره دبستان،  کاشتن بذر ایمان، نوه‌ کوچک رهبر و …. از عناوینی است که در این کتاب به آن پرداخته شده است.

در بخشی از بیانات امام خامنه‌ای(مدّظلّه) در این کتاب می‌خوانیم: «اگر این بچه‌ها با ایمان پرورش پیدا کردند و شما توانستید بذر ایمان را در دلشان بکارید، در آینده می‌شود از آنها هر شخصیت عظیمی ساخت و برای هر کاری مناسبند… اگر این عنصر(ایمان) را در آنها نداشته باشیم برای هیچ‌کاری مناسب نیستند؛ هرچه بشوند نامطمئنند…»

و در جایی دیگر می‌خوانیم: «در مورد اهمیت کار بر روی کودکان و نوجوانان، من به شما عرض کنم که شما مربی عزیز، شما که در کتابخانه با کودک مواجه می‌شوید، شما که قصه می‌گویید، شما که کتاب می‌فرستید، شما که کتاب می‌خوانید و شما که در کار هنری و آفرینش هنری خودتان، آن کودک را خطاب قرار می‌دهید، بدانید که الان درست روی نقطه اصلی و اساسی حرکت می‌کنید. شما درست آن کاری که باید انجام گیرد، انجام می‌دهید.آن کسی می‌تواند از کار خود، شاد و خشنود و از رضای الهی خاطر جمع باشد، که خلا لحظه را پر کند. خلا لحظه این است و شما این خلا را پر می‌کنید.»

همچنین حاج حسین یکتا در بخشی از مقدمه این گونه نوشته است: «آن‌ها که شهید شدند شهادتشان مدیون عشق‌شان به خداست. گویا نوجوانان و جوانان گوی سبقت را در عشق بازی با خدا از دیگران ربوده بودند… اکنون هم می ‌توان جوان‌های عاشق و شیدا تربیت کرد… اگر حب خدا از کودکی وجودشان را فرا گرفته باشد. برای همین است که اگر بهشت را هم ارزانی یک لحظه فداکاری‌های مادران نمایی، جبران نکرده ای. امروز نیز جنگ است باور کنیم…»

لازم به ذکر است «فصل بذر پاشی» در شش فصل: نقش خانواده در تربیت کودک ـ نقش آموزش و پرورش در تربیت کودک ـ تزکیه، تربیت و تعلیم ـ مانعی به نام غرب ـ ابزارهای تربیتی ـ خاطره ای از دوران کودکی رهبر انقلاب جمع آوری شده و جهت تهیه آن می‌توانید با شماره های ۰۳۵۳۶۲۷۲۳۹۳ و ۰۹۱۳۸۵۳۳۴۱۶ تماس بگیرید./601/422/ح

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۳۰ / ۰۱ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۵:۰۰:۵۸
طلوع افتاب
۰۶:۳۰:۲۴
اذان ظهر
۱۳:۰۶:۱۳
غروب آفتاب
۱۹:۴۱:۲۳
اذان مغرب
۱۹:۵۸:۵۳