vasael.ir

کد خبر: ۱۴۶۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۸ - 21 September 2019
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک خبر داد؛

کنفرانس بین المللی حقوق کودک آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود

وسائل ـ هدف از برگزاری این کنفرانس، بسط و توسعه گفتمان حقوق کودک در بستر اندیشه ایرانی اسلامی و هم اندیشی و همگرایی با اندیشمندان و صاحب نظران بین المللی بویژه دانشمندان جهان اسلام، ارائه دستاورد‌های جمهوری اسلامی در زمینه حقوق کودک و جلب افکار عمومی به مشکلات حوزه حقوق کودک و دعوت همگانی به تلاش همه جانبه برای تحقق حقوق کودکان می‌باشد.
به گزارش وسائل، دکتر محمود عباسی معاون حقوقکنفرانس بین المللی حقوق کودک آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری و دبیر علمی دومین کنفرانس بین المللی حقوق کودک در مصاحبه با رسانه‌ها گفت: به مناسبت سی‌امین سالگرد تصویب کنوانسیون جهانی حقوق کودک، کنفرانس بین‌المللی حقوق کودک در روز‌های ۲۸ و ۲۹ آبان ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک اظهار داشت: با توجه به مصوبه شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، سال جاری به عنوان سال تحول در حوزه حقوق کودک نامگذاری شده و به همین مناسبت برنامه‌های متنوع و مختلفی در تهران و سطح استان‌ها پیش‌بینی و اجرا می‌شود.

وی افزود: یکی از برنامه‌های مد نظر مرجع، برگزاری شورای هماهنگی مراجع متناظر استانی حقوق کودک در سطحی وسیع‌تر و گسترده‌تر در چارچوب کنفرانس‌های استانی با حضور نخبگان، مسئولان، دست‌اندرکاران و فعالان عرصه حقوق کودک است.

عباسی، هدف از برگزاری کنفرانس‌های استانی را ایجاد حساسیت در اذهان مسئولان و مردم نسبت به حقوق کودک و مدیریت چالش‌های حوزه حقوق کودک عنوان کرد و با اشاره به اینکه حقوق کودک نیاز به حمایت ویژه و به صحنه آمدن همه دست‌اندرکاران این حوزه دارد گفت: کنفرانس‌های تخصصی حقوق کودک در استان‌ها به صورت آگاهانه و با برنامه‌ریزی قبلی و شناسایی چالش‌های حوزه کودک در استان میزبان برگزار می‌شود.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری با اعلام این که به مناسبت سی‌امین سالگرد تصویب کنوانسیون جهانی حقوق کودک، کنفرانس بین‌المللی حقوق کودک در روز‌های ۲۸ و ۲۹ آبان ماه سال جاری و با حضور نمایندگانی از سازمان ملل، یونیسف و کشور‌های مختلف، دستگاه‌های قضایی و اجرایی و مراکز علمی و دانشگاهی در تهران برگزار می‌شود، افزود: در حاشیه این کنفرانس، جشنواره ملی حقوق کودک و نمایشگاه دستاورد‌های چهل ساله جمهوری اسلامی در زمینه حقوق کودک برپا خواهد شد که به نمایش فعالیت‌ها و اقدامات کشورمان در حوزه حقوق کودک اختصاص دارد.

دبیر علمی دومین کنفرانس بین المللی حقوق کودک همچنین گفت: برگزیده دستاورد‌های جمهوری اسلامی در حوزه حقوق کودک، در قالب نمایشگاهی در مقر اروپایی سازمان ملل در ژنو عرضه خواهد شد.

معاون وزیر دادگستری گفت: حقوق بشر، موضوعی جهانشمول و عمومی است؛ قطع نظر از اینکه بسیاری از کشور‌ها بویژه آمریکا نگاهی ابزاری و سیاسی به حقوق بشر دارند، ارزش‌های والایی در اعلامیه جهانی حقوق بشر و بویژه اعلامیه اسلامی حقوق بشر نهفته است که اجرای آن‌ها برای تامین صلح، آرامش و امنیت بشر لازم و ضروری است.

عباسی افزود: ایران اسلامی با کشور‌های مختلف و سازمان‌های بین‌المللی تعامل خوبی دارد و اقدامات ارزشمندی نیز در کشور در حوزه حقوق کودک انجام شده و برای رفع نواقص موجود در این حوزه گام‌هایی برداشته خواهد شد که این مهم، در دستور کار مرجع ملی قرار دارد./908/241/ح
 
 
منبع: روابط عمومی وزارت دادگستری
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۱۰ / ۰۱ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۵:۳۱:۳۹
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۱
اذان ظهر
۱۳:۱۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۲۵:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۴۲:۳۹