vasael.ir

کد خبر: ۱۴۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸ - 15 September 2019
حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور مطرح کرد؛

رویکرد اجتماعی؛ بزرگترین رسالت حوزه علمیه

وسائل ـ مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه وظیفه حوزه خواهران پاسخگویی به نیازهای جامعه است، گفت: برای پاسخگویی به نیازهای جامعه باید درعرصه تحقیق و پژوهش فعال باشیم.

به گزارش وسائل، حجت الاسلام والمسلمین بزرگترین رسالت حوزه علمیه رسالت اجتماعی است / تحقیق و پژوهش لازمه پاسخگویی به نیازهای جامعه استعبدالکریم بهجت‌پور مدیر حوزه های علمیه خواهران، ظهر امرو در آیین افتتاح سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، با تأکید بر ضرورت توجه حوزه های علمیه و طلاب به فرمایشات و افق دید رهبر معظم انقلاب، گفت: گام دوم انقلاب و بیانیه گام دوم انقلاب یکی از ضروریاتی است که باید در رأس توجه و برنامه‌های حوزه‌های علمیه باشد. ما امروز در شرایط خاص و در آستانه رسیدن به قله پیروزی هستیم و باید با درک درست از شرایط و تبعیت از دیدگاه‌ها و فرمایشات رهبری در این مسیر گام استوار برداریم.

 

حفظ شأنیت و عفت زنان دغدغه مراجع تقلید است

وی ادامه داد: باید مراقب باشیم درگیر حواشی نشویم و حواسمان پرت فضاسازی‌ها و جوسازی‌ها نشود، چیزی برای مراجع معظم تقلید بیشتر از حفظ شأنیت، عفاف و حجاب زنان اهمیت ندارد و اسلام همواره اهمیت ویژه‌ای به مسأله زنان داشته است اما حضور اجتماعی زن باید همراه با رعایت مسائلی باشد که جایگاه زنان را خدشه دار نکند. خانمی علاقمند به حضور و تماشای میادین ورزشی است، به هر دلیل مورد سوال و بازخواست قرار می‌گیرد، در نهایت خودسوزی می‌کند و این باعث تأسف است اما اینکه دشمن این مسأله حاشیه‌ای را تبدیل به یک اصل کند و کینه‌ها و دشمنی‌هایی که با نظام اسلامی دارند را بخواهند به این بهانه مطرح کنند از جمله مسائلی است که باید نسبت به آن هشیاری داشته باشیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: ما نگران هستیم دختری از دختران این سرزمین نتواند به علایق و خواسته‌های خود برسد اما باید هشیار و بیدار نسبت به حاشیه سازی دشمنان باشیم.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه باید بتواند دغدغه‌ها و نیازهای طلاب را برطرف کند و مسؤولان حوزه باید هر آنچه در توان دارند در اختیار حوزه علمیه و طلاب قرار دهند، تصریح کرد: بزرگترین رسالت حوزه علمیه رسالت اجتماعی است و هر طلبه باید یک کنش‌گر اجتماعی، فرهنگی و یک کنش‌گر علمی پژوهشی در جامعه باشد، هدف از تحصیل در حوزه علمیه رشد فردی، خانوادگی و اجتماعی است، طلاب خواهر باید نقش‌های اجتماعی زنان را به خوبی پوشش دهند و وظیفه ما است که باید برای اثرگذاری طلاب حوزه علمیه خواهران تلاش کنیم و من از همه کسانی که می‌توانند نقش آفرینی و اثرگذاری طلاب خواهر در جامعه را افزایش و توسعه دهند خواهشمند هستم در این زمینه یاری رسان ما باشند.

 

تحقیق و پژوهش لازمه پاسخگویی به نیازهای جامعه است

مدیر حوزه های علمیه خواهران با اشاره به ظرفیت‌های بسیار حوزه‌های علمیه خواهران اظهار کرد: گزینش افراد برای حضور در حوزه علمیه خواهران و برگزیدن افراد مستعد و دارای ویژگی‌های طلبگی و حضور در حوزه علمیه از جمله برنامه‌هایی است که از سال جاری آغاز کرده‌ایم و از همه طلاب گرانقدر حوزه علمیه خواهران خواهشمندم در این زمینه یاری رسان ما باشند و اشخاصی که مناسب حضور در حوزه علمیه و فراگرفتن معارف اهل بیت(ع) هستند را به ما معرفی کنند تا بتوانیم از آنها برای حضور در حوزه علمیه دعوت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت‌پور تقویت عرصه پژوهش و تحقیق را یکی از لازمه های حوزه علمیه برای پاسخگویی به نیازهای جامعه دانست و اظهار کرد: اگر حوزه علمیه خواهران در سقف‌های کوتاه بسته شود و عمده فعالیت خواهران حوزوی تبلیغ عمومی باشد، هرگز جایگاه مرجعیت حل مسائل زنان در کشور و دنیا را پیدا نخواهند کرد، حوزه کارکردهای مختلف دارد و شما خواهران حوزه علمیه هستید که باید مسائل زنان و خانواده را در ابعاد مختلف برطرف کنید. حوزه‌های علمیه مسؤولیت تحقق دین در عرصه زندگی و جامعه را دارند، این مسأله نیازمند همراهی مردم در عرصه‌های مختلف است و فرهنگ سازی یک فرآیندی است که باید طی شود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران حوزه علمیه را فرهنگ‌ساز و سازنده دین و دینداری جامعه توصیف کرد و گفت: دین پژوهی و فعالیت پژوهشی در عرصه نیازهای دینی و فرهنگی جامعه لازمه توانمند سازی حوزه علمیه در زمینه فرهنگ‌سازی است، خواهران حوزه علمیه نباید این وظایف مهم را به دیگران بسپارند و هر میزان ایشان در جامعه حضور نداشته باشند ما با خلأ مواجه خواهیم شد و اگر هم کسی بخواهد جای خواهران حوزه علمیه را پر کند شاهد بروز مشکلات خواهیم بود./908/422/ح

 

منبع: رسا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۰۴ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۵۳:۳۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۲۵
اذان ظهر
۱۳:۰۵:۱۳
غروب آفتاب
۱۹:۴۵:۲۲
اذان مغرب
۲۰:۰۳:۰۴