vasael.ir

کد خبر: ۱۴۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵ - 13 September 2019
معرفی کتاب؛

عقلانیت و فقه سیاسی در تجربه تمدنی ایران اسلامی

وسائل ـ کتاب «عقلانیت و فقه سیاسی در تجربه تمدنی ایران اسلامی ـ نظریه پیشرفت سیاسی ـ تمدنی در ایران» اثر حجت الاسلام ذبیح الله نعیمیان است که از سوی انتشارات مؤسسه امام خمینی(ره) به چاپ رسیده است.
به گزارش خبرنگار وسائل، کتاب «عقلانیت و فقه سیاسی در تجربه عقلانیت و فقه سیاسی در تجربه تمدنی ایران اسلامیتمدنی ایران اسلامی ـ نظریه پیشرفت سیاسی ـ تمدنی در ایران» اثر حجت الاسلام ذبیح الله نعیمیان است که از سوی انتشارات مؤسسه امام خمینی(ره) به چاپ رسیده است.
 
در بخشی از این کتاب آمده است: ایران اسلامی تجربه‌ای تمدنی را برای ما به ارمغان آورده است که می‌توان بر اساس آن دو منحنی تطور تاریخی ترسیم کرد: یکی ناظر به تجربه‌های سیاست مدنی و دیگری ناظر به تجربه‌های مدنیت سیاسی است.
 
در این میان، نهضت عدالت‌خانه، تجربه ناقص مشروطیت و تجربه متکامل انقلاب اسلامی تطور سامان سیاسی را در رفت و برگشتی تمدنی ـ تاریخی با آموزه‌های دینی به تصویر کشیده است؛ اما اوج آن را می‌توان در الگوی انسجام سیاسی‌ای سراغ گرفت که در مدنیت ولایی تجلی یافته است، این تجلی با عقلانیت دینی گره خورده و اولویت‌های فقهی ـ سیاسی، مقدورات، مؤلفه‌های دینی ـ مدنی، مؤلفه‌های نظام مدنی و الگوی تصمیم‌گیری تعریف شده‌اند.
 
لازم به ذکر است؛ کتاب «عقلانیت و فقه سیاسی در تجربه تمدنی ایران اسلامی ـ نظریه پیشرفت سیاسی ـ تمدنی در ایران»  دارای 728 صفحه و در قالب وزیری است که علاقمندان برای تهیه آن می توانند به لینک ذیل مراجعه کنند.
/603/241/ح
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۰۱ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۵۷:۵۸
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۵۸
اذان ظهر
۱۳:۰۵:۴۷
غروب آفتاب
۱۹:۴۲:۵۸
اذان مغرب
۲۰:۰۰:۳۳