vasael.ir

کد خبر: ۱۴۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹ - 04 September 2019
آیت الله میرباقری:

فراعنه امروز نیز در مقابل حدود الله حد می‌گذارند / سند 2030 برای مقابله با حدود الهی است

وسائل ـ آیت الله میرباقری گفت: اگر داخل محادّین شدیم و قواعد آنان را قبول کردیم، اسناد بین المللی را پذیرفتیم و امضا کردیم و گفتیم عمل می کنیم و بعد هم شوخی کردیم و گفتیم: حق تحفظ می گذاریم برای خودمون، این شوخی به تعبیر من خیلی جاهلانه و خیلی سخیف است. بت پرستی می کنیم با حق تحفظ، طیب الله انفاسکم!!! اشکالی ندارد، محادّة کنند، ولی بدانند که ذلیل و پست خواهند شد.

به گزارش خبرنگار وسائل، آیت الله میرباقری نماینده مردم البرز در فراعنه امروز نیز در مقابل حدود الله حد می گذارند  | سند 2030 برای مقابله با حدود الهی استمجلس خبرگان رهبری در مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در هیئت ثار الله قم، دوشنبه 11 شهریور، در مورد اجرای سند 2030 گفت: سند توسعه بین المللی، همین سند 2030، ریل گذاری است. یعنی برای تنظیم وضعیت نیروی انسانی و بافت نیروی انسانی و نحوه زندگی مردم تا سال 2030 برنامه ریزی می کنند. اینها محادّة در مقابل حدود الله می کنند، یعنی آن کسانی که با خدا محادّة می کنند می خواهند خودشان پرستش بشوند، می خواهند مردم را در چار چوب های خود قرار دهند.

 

سوره مجادله 3 محور دارد

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی در ابتداء جلسه در مورد سوره مجادله گفت: این سوره 3 بحث دارد یکی محادّه با خدای متعال، دوم بحث نجوا و سوم بحث حزب الله و حزب الشیطان. اول سوره این است «إِنَّ الَّذينَ يُحَادُّونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ كُبِتُوا كَما كُبِتَ الَّذينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ قَدْ أَنْزَلْنا آياتٍ بَيِّناتٍ وَ لِلْكافِرينَ عَذابٌ مُهينٌ».‏ و در انتهاء سوره بحث محاده به این شکل آمده است «إِنَّ الَّذينَ يُحَادُّونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ أُولئِكَ فِي الْأَذَلِّين»‏.

وی افزود: در میدان معرکه با خدا کسی غالب نخواهد بود و این قانون خداوند است که اگر کسی با خدا و رسول او محادّه کند و به جنگ بپردازد قطعا مغلوب است (58) المجادلة 21 كَتَبَ اللَّهُ لَأَغْلِبَنَّ أَنَا وَ رُسُلي‏ إِنَّ اللَّهَ قَوِيٌّ عَزيز. خدای متعال خدایی است که تمام قوای عالم به او بر می گردد. او عزیز است و هر کس با او مقابله کند ذلیل خواهد بود.

 

محادّة از باب مفاعلة به معنای حد در مقابل حد

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: این سوره در ظاهر با یک فرع فقهی شروع می شود که ناشی از یک سنت زشت جاهلیت است و خداوند متعال آن را الغاء کرده و برای کسانی که آن را مجددا انجام می دهند کفاره سنگینی قرار داده است.  در ادامه خداوند بحث محادّه را مطرح می کند. محاده را برخی به معنای دشمنی گرفته اند ولی در واقع این گونه نیست. اگر هم بخواهیم به معنای دشمنی بگیریم، دشمنی خاصی است. محادّه از باب مفاعلة است، یعنی حد در مقابل حد گذاشتن، درگیری در حدود، خدای متعال یک مرزهایی را قرار داده است که اینها حدود الله هستند که مکرر در قرآن آمده است مثل همین حکم فرعی (ظهار) که حد الله است.

 

خدا برای تمام شئون بشر حد و مرز دارد

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: اگر کسی بخواهد حد خدا را بردارد و حد خودش را بگذارد، این می شود محادّة. کأنّه محادّین کسانی هستند که ادّعای الوهیّت دارند، خداوند متعال اله است و حدود الوهیت خودش را ترسیم کرده است. همه عالم بخواهند یا نخواهند تحت فرمان الوهیت او هستند. اما خدا به ما انسان ها اختیار داده است که تحت الوهیت او برویم یا نرویم. اگر الوهیت خدای متعال را پذیرفتیم باید به حدود الله پایبند باشیم، باید به مرزهایی که خداوند معین کرده است عمل کنیم. این حدود از اعمال ما هست تا تفکر ما، این کارها را انجام بدهید، اینجا بروید و اینجا نروید. اما خدا برای فکر و روح و قلب ما هم حدودی را قرار داده است.

 

شرط بندگی خدا، پایبندی به حدود اوست

وی بیان داشت: اگر به حدود الله عمل کردیم در عرصه بندگی هستیم. او برای روابط فردی و اجتماعی مرز و ریل معین کرده است. هر کجا اراده ما چه اراده فردی و چه اراده جمعی، هست خداوند حدود گذاشته است. این حدود ظاهر دارد و باطن. ظاهر مثل نماز و روزه و حجاب و ... . باطن این حدود ولایة الله است، اگر کسی می خواهد تحت ولایة الله باشد باید به حدودی که خدا قرار داده است پایبند باشد.

 

تعریف دین به مناسک الوهیت و ولایت

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: لذا مکرر عرض کردیم که ما یک شریعت داریم، یک ولایت و یک الوهیت. باطن شریعت ولایت است و باطن ولایت الوهیت است. لذا دین هم به مناسک الوهیت تعریف می شود هم به مناسک ولایت هم به خود ولایت. پس حدود خدا، چارچوب های جریان الوهیت اوست. اگر کسی می‌خواهد او را بپرستد باید این مرزها را رعایت کند اعم از مرزهای ظاهری و باطنی.

 

علت اضافه شدن حدود به الله

این استاد برجسته بیان داشت: اگر ما از این مرزها خارج شدیم از بندگی خارج شدیم. اگر کسی ظهار می کند از حد الوهیت خارج می شود. این حدود به سایر اسماء خدا اضافه نشده است. بلکه به خود الله اضافه شده است. پس باید شرایع و مرزهای مشخص شده را رعایت کرد، باید از محیط ولایت معصوم و خلفاء الهی بیرون نرفت تا انسان بنده باشد. آن طرف هم در مقابل حدود الله، حد الوهیت است.

 

حدود غیر خدا حرمتی ندارد

آیت الله میرباقری در ادامه گفت: محادّین کسانی هستند که می خواهند که مرزهای اراده خود را حاکم کنند. مردم به گونه ای زندگی کنند که آنها می خواهند، به گونه ای ازدواج کنند که آنها می خواهند. در مناسبات اقتصادی و اجتماعی از آنها تبعیت کنند. این حدود هیچ گونه حرمتی ندارد و هیچ دلیلی بر التزام به آنها وجود ندارد. چه کسی گفته است که تبعیت از اراده مردم خوب است؟ در طول تاریخ این قوانین و حدود دائما تغییر کرده است و هر کس که حاکمیت داشت حدود خودش را می گذاشت و اصلا حرمتی نداشته و ندارد.

 

عاقبت مبارزه با حدود الله ذلت است

وی افزود: اما در مقابل، حدود الله است که مرزهای الوهیت خدا است. در دنیا می شود با این مرزها مبارزه کرد حتی می شود حد در مقابل حد گذاشت ولی در پایان ذلیل می شوید، در پایان نابود می شوید. با خدا و رسول او وارد درگیری شدید پیروزی وجود ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: مگر بعد از جنگ جهانی اول و دوم قوانین جدیدی قرار داده نشد؟ مگر الان مستکبرین عالم ریل گذاری برای عالم نمی کنند؟ مگر قانون اساسی عالم را ننوشتند؟ مگر قوانین بین المللی را تصویب نمی کنند؟ مگر سندها و کنوانسیون ها را اجراء نمی کنند؟ اشکالی ندارد محادّة کنند، ولی بدانند که اولئک فی الاذلین. این فرعون ها هم مانند فراعنه قبل می شوند. دارند با کسی می جنگند که امکان درگیری با او نیست.

 

گونه شناسی محادّة در دنیای امروز

استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: فقط ما باید تکلیف خود را معین کنیم، ما در این محادّة طرف خدا هستیم یا طرف محادّین؟ می شود چار چوب ها و سندهای محادین را قبول کرد و ما از آنها تبعیت کنیم!!! هر اسمی هم بخواهند روی آن می گذارند، عقل است، علم است، حکمت است و ... . عجیب این است که در هیچ دوره ای محادّة با خدا به اندازه و مثل دوران ما نبوده است! الان اینها می خواهند هیمنه جهانی درست کنند، اول آمدند مفهوم دولت ها و ملت ها را درست کردند، بعد حاکمیت جهانی و دولت واحده و امروز هم که با مرحله جدید، دوران سایبری دارند مفهوم حاکمیت را عوض می کنند و می گویند شاید تا یک دهه دیگر مفهومی به نام ملت ها و دولت ها وجود نداشته باشد. بعد از آن هم یک سری قوانین و اسناد را برای تمام بشر تصویب می کنند.

 

سند 2030 مقابله با حدود الهی است

وی افزود: سند توسعه بین المللی، همین سند 2030، ریل گذاری است. یعنی برای تنظیم وضعیت نیروی انسانی و بافت نیروی انسانی و نحوه زندگی مردم تا سال 2030 برنامه ریزی می کنند. می گویند بهداشت و شهرسازی و آموزش و پرورش جهان یکسان شود. عقل خود بنیاد خود را وسط گذاشتند و تصمیم گیری می کنند و با صدای بلند می گویند جدایی دین از زندگی. شوخی با کسی ندارند. ما با خودمون تعارف می کنیم و می گوییم حق تحفظ می گذاریم. این می شود محادّة.

 

سند 2030 = شهوت پرستی و هرزه گری

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی اظهار داشت: سند می نویسند برای آموزش در افق 2030، تا تربیت انسان کنند، تا تفکر را تغییر بدهند، در اعماق انسان نفوذ می کنند تا یک نسل را تربیت کنند. نیاز به جنس مخالف را فرم می دهند و می گویند برای تامین آن چه کنید. من اسم این را هرزه گری می گذارم. هرزگی را تبدیل به قانون می کند. ازدواج سفید را تعریف می کنند، تشکیل خانواده با همجنس را تبیین می کند. در مقابل حدود خدا حد می گذارند. می خواهند بشر به جای الله تبارک و تعالی، شهوت پرست و دنیا پرست شود.

 

جنگ آمریکا با عراق برای گسترش ایدئولوژی آمریکا بود

وی اضافه کرد: در جنگ جهانی چهارم که آمریکا با تمام قوا به جهان اسلام حمله کرد، به اعتراف 60 تن از متفکرین آمریکا طی نامه ای از بوش دفاع کردند، این جنگ را برای گسترش ایدئولوژی آمریکایی بود. می گویند اگر جامعه ای با این ایدئولوژی مقابله کرد، جنگ با آنان اخلاقی است. این جنگی که راه انداختند مصداق «یقاتلون فی سبیل الطاغوت» است. اینها می خواهند خدای عالم باشند. می گویند باید ایدئولوژی ما در جهان حاکم شود و همه به دین ما در بیایند.

 

لزوم جداسازی صف خود از صف استکبار

نماینده مجلس خبرگان رهبری در بخش پایانی سخنان خود اشاره کرد: پرستش طواغیت و اولیاء طاغوت حاکم بر سراسر زندگی مدرن است. داستان محادّة در امروز این است. در یک حکم فقهی (ظهار) خدا می گوید اگر اصرار کردید ذلیل و پست می شوید و کبتوا. حالا اگر جاهلیت اولی رفت و جای آن جاهلیت مدرن آمد به اسم اومانیزم و انسان پرستی اراده خود را می خواهند بر سراسر زندگی بشر حاکم کنند، این محادّة نیست؟!

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: ما نباید صف خود را از محادّین جدا کنیم؟! اگر داخل محادّین شدیم و قواعد آنان را قبول کردیم، اسناد بین المللی را پذیرفتیم و امضا کردیم و گفتیم عمل می کنیم و بعد هم شوخی کردیم و گفتیم برای خود حق تحفظ می گذاریم، این شوخی به تعبیر من خیلی جاهلانه و خیلی سخیف است. بت پرستی می کنیم با حق تحفظ، طیب الله انفاسکم!!! حق تحفظ که چیزی را عوض نمی کند.

 

باطن حدود الله آسان ولی رعایت آن سخت

آیت الله میرباقری در پایان اظهار داشت: در چار چوب های مناسبات جهان مدرن و تحت سلطه قدرت ها زندگی کردن می شود محادّة با خدا. اگر بپذیرید جزء محادّین می شود. سختی کار هم همین جاست، باطن حدود الله یسر و آسان است ولی رعایت حدود الله سخت است، اگر بخواهیم رعایت حدود الله را کنیم، تحریم اقتصادی می شویم، اینجاست که تقوا می خواهد تا حدود الهی رعایت شود. امام حسین(ع) می خواستند حدود الله را اقامه کنند و کسانی که به مقابله با حضرت آمدند می خواستند حدود خود را جاری کنند./200/241/ح

 

تهیه و تنظیم: محمد حائری شیرازی

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدها
پر بحث ها
آخرین اخبار
پرطرفدارها
اوقات شرعی
۲۵ / ۰۶ /۱۳۹۸
قم
اذان صبح
۰۵:۲۴:۴۹
طلوع افتاب
۰۶:۴۹:۵۰
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۹
غروب آفتاب
۱۹:۱۲:۲۲
اذان مغرب
۱۹:۲۹:۱۷