vasael.ir

کد خبر: ۱۴۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱ - 24 August 2019
استاد تفسیر و علوم قرآن:

برای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب کادرسازی شود

وسائل ـ حجت الاسلام هاشمی با اشاره به این که به کار گیری یک نفر در چند پست حساس و مهم نشان دهنده ضعف کادرسازی است، تأکید کرد که نباید در گام دوم انقلاب به این مشکل دچار شویم.

به گزارش وسائل، نشست هم اندیشی برای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب کادرسازی شوداساتید حوزه علمیه قم با رویکرد تبیین رسالت حوزه های علمیه و روحانیت در قبال بیانیه گام دوم انقلاب در سالن نشست های خبرگزاری رسا برگزار شد.

حجت الاسلام غلامعباس هاشمی استاد تفسیر و علوم قرآن در ابتدای سخنان خود در این نشست ضمن تقدیر از مجریان طراحی این برنامه به ویژه خبرگزاری رسا، اظهار داشت: سه نکته اساسی و مهم در مورد بیانیه گام دوم انقلاب مطرح است که بنده در مورد این مطلب فکر و مطالعه زیادی کرده ام.

وی افزود: این سه مورد از وظایف حوزه علمیه به ویژه حوزه قم در قبال این بیانیه گام دوم انقلاب است؛ به نظر می‌ رسد اولین وظیفه حوزه علمیه قم این است که گروه و سازمانی تشکیل بدهیم که تبیین اجتهادی از بخش های مختلف آن داشته باشیم، چراکه مباحث مربوط به اقتصاد و مباحث مربوط به فرهنگ و مسائل نظامی هنوز تبیین جهادی نشده است.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: تا به الان ندیده ایم که به عنوان مثال کسی از بحث امنیت و حدود آن بحث اجتهادی کرده باشد در حالی که در موضوع امنیت و مسائل نظامی در دین مطالب زیادی از قرآن و روایات داریم، همین طور بسیاری از مسائل اقتصادی و فرهنگی طبق قاعده نفی سبیل می‌ تواند تعریف شود.

وی تصریح کرد: دومین وظیفه ما که توان آن را هم داریم این است که یک گفتمان سازی را در مورد این بیانیه شروع کنیم؛ دانشگاه و حوزه جلسات و همایش هایی برگزار می‌ کند ولی نباید به صرف برگزاری جلسات اکتفا کنیم بلکه باید تبدیل به یک گفتمان ملی و عمومی شود.

حجت الاسلام هاشمی در ادامه مهترین محور بیانیه گام دوم انقلاب را برای گفتمان سازی بحث عدالت و مبارزه با مفاسد اقتصادی دانست، تأکید کرد: از نظر جامعه شناسی برای گفتمان سازی باید گفتمان پذیری هم باشد، در مورد حجاب امروز به دلیل  این که دغدغه نبوده و گفتمان پذیر نیست، نمی توان گفتمان سازی کرد ولی عدالت در تمام طول تاریخ مهمترین دغدغه توده مردم است و جان انقلاب و اسلام و حکومت مهدوی نیز همین بحث است.

وی با اشاره به این که سومین وظیفه حوزه کادر سازی برای بیانیه گام دوم انقلاب است، یادآور شد: چه معنا دارد برای یک پست حساس از نفری استفاده کنیم که مشغله های زیادی دارد، این به دلیل این است که فرد صالح و توانمند برای این کار نداریم؛ بنابراین برای گام دوم انقلاب باید به کادرسازی بپردازیم چراکه نیروهای علمی و پژوهشی خوبی برای مدیریت این برنامه در حوزه داریم./908/241/ح

 

منبع: رسا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۳۱ / ۰۱ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۵۹:۲۸
طلوع افتاب
۰۶:۲۹:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۶:۰۰
غروب آفتاب
۱۹:۴۲:۱۰
اذان مغرب
۱۹:۵۹:۴۳