vasael.ir

کد خبر: ۱۴۴۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳ - 22 August 2019
حجت‌الاسلام عالی:

شیعیان موسی‌بن جعفر در مقابل مشکلات صبور بوده و دچار یاس نمی‌شوند

وسائل ـ یک استاد حوزه علمیه گفت: امام موسی کاظم(ع) در برابر ظلم‌های فردی و اجتماعی بسیار اهل کظم غیظ یعنی فروبردن خشم بودند، شیعیان صبور و مومن نیز در مقابله با مشکلات و سختی‌ها چنین رفتار می‌کنند و دچار افسردگی و ناامیدی نمی‌شوند.

به گزارش وسائل، حجت الاسلام والمسلمین شیعیان موسی‌بن جعفر(ع) در مقابل مشکلات صبور بوده و دچار یاس نمی‌شوند«مسعود عالی» شامگاه چهارشنبه، ۳۰ مرداد در مراسم جشن ولادت حضرت امام موسی کاظم(ع) که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، اظهار کرد: امیرمومنان امام علی(ع) نزد خداوند مقام بسیار بالایی دارد و خدا لقب «امیرالمومنین» را در همه آسمان ها و زمین تنها مختص ایشان قرار داده است.

این استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از پیامبر(ص) مبنی بر اینکه شب معراج حضرت(ص) از هر جای بهشت عبور کردند بر سر درهای بهشت عبارت «محمد(ص) رسول‌الله و علی(ع) ولی‌الله» نوشته شده بود، تصریح کرد:‌ اگرچه پیامبر(ص) در عالم هستی اول شخص هستند اما امام علی(ع) را با لقب امیرمومنان خطاب قرار داده و به حضرت امیر(ع) سلام می‌کردند.

وی با اشاره به مناسبت‌های ماه ذی‌الحجه گفت: در این ماه آیات ولایت، هل اتی، تطهیر و ابلاغ بر قلب مبارک پیامبر اسلام(ص) نازل و احادیث کساء، و ثقلین از لسان مبارک پیامبر(ص) تبیین شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی افزود: آیه مباهله فضایل اصحاب کساء را تبیین می‌کند که دلیل مهم جانشینی امیرمومنان امام علی(ع) است بر اساس فرمایش علامه امینی شیعیان در تبیین و ترویج معارف غدیر غفلت و کوتاهی کردند که دچار انحراف شد. برای جلوگیری از این تحریف باید شیعیان واقعه غدیر را در بهترین شکل آن تعظیم و تجلیل کنند.

وی با تبریک ولادت امام موسی کاظم(ع) بیان کرد: دوران امامت حضرت موسی بن جعفر(ع) طولانی و بسیار سخت بود زیرا خلفای ستمگر زمانه، حضرت(ع) و شیعیان ایشان را به شدت آزار و اذیت می‌کردند.

حجت‌الاسلام عالی با بیان اینکه انسان‌ها در مقابله با سختی و مشکلات واکنش و رفتارهای مختلف از خود نشان می‌دهند، ابراز کرد: برخی اهل صبر و شکیبایی نبوده و به شکایت، جزع و فزع می‌پردازند اما امام موسی کاظم(ع) با آن همه آزار و اذیت از سوی دشمن نه تنها شکایت نکردند بلکه با صبری جمیل در برابر ظلم دیگران، خشم خود را فرو می‌خوردند، کاظم از کظم غیظ یعنی فرو خوردن خشم می‌آید که لقب حضرت امام موسی بن‌الجعفر(ع) است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به سلب اعتماد مردم نسبت به مسئولان به واسطه اختلاس برخی از آنها، ابراز کرد: ما کم نداریم مسئولانی را که شبانه روز در حال خدمت به مردم هستند که تنبلی و عدم خدمت برخی دیگر از مسئولان را جبران کنند اما همین مسئولان اختلاس‌گر مانع دیده شدن خدمات آنها شدند.

وی با بیان اینکه اختلاس‌گران دزدان اعتماد مردم هستند که هرگز بخشیده نمی‌شوند، گفت: ما مسئولان فراوانی داریم که با زندگی ساده و کسب روزی حلال به فعالیت‌های انقلابی و جهادی به نفع مردم مشغول هستند اما همین اندک اختلاس‌گران سبب شدند که آبروی بسیاری از مسئولان درستکار دیگر برود.

حجت الاسلام والمسلمین عالی افزود: مردم به دلیل وجود برخی مسئولان اختلاس‌گر نباید دین خود را از دست داده و به کفرگویی بپردازند بلکه باید با صبر و ایستادگی دیگر مسئولان خدوم را یاری کرده و به هموطنان خود بهره برسانند. این دنیا محل امتحان است تا انسان‌ها با سختی‌ها و مشکلات به کمالات انسانی و الهی دست یابند.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه کاظم و صابر از القاب امام موسی‌بن الجعفر(ع) هستند، تاکید کرد: امام موسی کاظم(ع) در برابر ظلم‌های فردی و اجتماعی بسیار اهل کظم غیظ یعنی فروبردن خشم بودند شیعیان صبور و مومن نیز در مقابله با مشکلات و سختی‌ها چنین رفتار می‌کنند و دچار افسردگی و ناامیدی نمی‌شوند./908/422/ح

 

منبع: شبستان 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۳۱ / ۰۱ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۵۹:۲۸
طلوع افتاب
۰۶:۲۹:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۶:۰۰
غروب آفتاب
۱۹:۴۲:۱۰
اذان مغرب
۱۹:۵۹:۴۳