vasael.ir

کد خبر: ۱۴۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۸ - 15 August 2019

برگزاری نشست علمی حمایت از گزارش دهندگان فساد

وسائل ـ نشست علمی حمایت از گزارش دهندگان فساد با حضور دکتر محمود حکمت نیا معاون حقوق مالکیت فکری وزارت دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با فساد، در مرکز تحقیقات اسلامی مجلس برگزار شد.
به گزارش وسائل، نشست علمی حمایت از گزارش دهندگانبرگزاری نشست علمی حمایت از گزارش دهندگان فساد فساد با حضور دکتر محمود حکمت نیا معاون حقوق مالکیت فکری وزارت دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با فساد، در مرکز تحقیقات اسلامی مجلس برگزار شد.

دکتر حکمت نیا در این نشست از مرکز تحقیقات اسلامی مجلس به خاطر ورود به این مباحث مهم تقدیر کرد و خاطرنشان کرد: فساد یک پدیده ملی نیست بلکه یک معضل فراملی است که همه کشور‌های جهان به گونه‌ای با آن دست به گریبان هستند و نه تنها عدالت، آزادی و قانون بلکه حتی امنیت کشور‌ها را به مخاطره می‌اندازد.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با فساد اظهار داشت: کشور‌های عضو این کنوانسیون از وخامت و تهدید‌های ناشی از فساد ابراز نگرانی می‌کنند، بنابراین در این کنوانسیون برای مبارزه قاطع با فساد، مشارکت جامع همه کشور‌ها پیش بینی شده است.

وی گزارشی از فعالیت‌های این کنوانسیون و همچنین راهکار‌های مقابله با فساد و حمایت از کاشفان فساد را بیان کرد.

در این نشست همچنین برخی محققان و اعضای هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، اساتید حوزه و دانشگاه و برخی از کارشناسان مرکز تحقیقات اسلامی مجلس حضور داشتند و نقطه نظرات خود را پیرامون موضوع بحث بیان کردند.

گفتنی است، گزارش کامل و جامع نشست تحت عنوان بسته‌های ناظر به طرح و لوایح بعد از آماده شدن در سایت مرکز منتشر خواهد شد./908/241/ح
 
منبع: مرکز تحقیقات اسلامی مجلس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۳۱ / ۰۱ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۵۹:۲۸
طلوع افتاب
۰۶:۲۹:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۶:۰۰
غروب آفتاب
۱۹:۴۲:۱۰
اذان مغرب
۱۹:۵۹:۴۳