vasael.ir

کد خبر: ۱۴۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸ - 13 August 2019

همایش «حقوق و جایگاه زن در اسلام» در پاکستان برگزار شد

وسائل ـ همایش «حقوق و جایگاه زن در اسلام» به همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کویته پاکستان و با همکاری مجلس وحدت مسلمین در کالج تعمیر ملت دیره اللهیار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار وسائل، چندی پیش همایشی با عنوان «حقوق و جایگاه زن در اسلام» به همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کویته پاکستان و با همکاری مجلس وحدت مسلمین در کالج تعمیر ملت دیره اللهیار برگزار شد.

در این همایش، خانم ردا بتول، از فعالان در امور فرهنگی و آموزشی دیره اللهیار در سخنان خود، گفت: در زمان جاهلیت، دختر به عنوان ننگ و عار یاد می‌شد. وقتی به کسی بشارت دختر داده می‌شد رنگ چهره‌اش سیاه و به شدت عصبانی می‌شد و برای نجات از این ذلت دخترش را زنده به گور می‌کرد.

وی افزود: اما با ظهور اسلام، زن عزت و سربلندی یافت. اسلام که سرآمد تمام ادیان قرار دارد موجب از بین بردن تمام بی عدالتی نسبت به حقوق زنان شد.

 

همایش «حقوق و جایگاه زن در اسلام» در پاکستان برگزار شد

 

خانم یاسمین بلیدی، مدیر کالج تعمیر ملت هم در سخنانی، بیان کرد: برگزاری این چنین همایش‌هایی با موضوع زنان از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ چرا که به تبیین جایگاه و منزلت زنان به عنوان یکی از پایه‌های استواری خانوداه و جامعه پرداخته می‌شود و زنان با حقوق خود آشنا می‌ شوند.

خانم عشرت، از اساتید دانشکده دخترانه جیکب آباد اظهار کرد: دین اسلام به زن عزت داد، دختر رحمت الهی است نه ذلت. پیامبر اسلام فرمود بهشت زیر پای مادران است و زن به عنوان زوجه نیمی از ایمان همسر خود است.

خانم شبانه از کالج تعمیر ملت خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی زن مسلمان است. ما حجاب اسلامی را از حضرت زهرا(س) آموختیم و او نمونه و الگوی کاملی برای ما است.

خانم رقیه سلطانه، مدیر مدرسه علمیه خدیجه الکبری(ع) شهر جیکب آباد گفت: زن با ترتیب خود نسل مومن و تحصیل کرده به جامعه تحویل می‌هد. وظیفه زن مسلمان تعلیم و تربیت نسلی شایسته و سالم برای آینده است.

خانم گلشن زهراء، از اساتید دانشگاه سند در سخنرانی خود اظهار کرد: یکی از وظایفی که دین اسلام بر عهده زن گذاشته است، رعایت عفاف و حجاب است./910/422/ح

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۰۹ / ۰۱ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۵:۳۳:۱۱
طلوع افتاب
۰۶:۵۸:۱۴
اذان ظهر
۱۳:۱۱:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۲۴:۵۴
اذان مغرب
۱۹:۴۱:۵۲