vasael.ir

کد خبر: ۱۴۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷ - 10 August 2019
حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور:

وظیفه ما در بیانیه گام دوم انقلاب، تمدن‌سازی است

وسائل ـ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور ضمن بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب پس از جامعه سازی و تشکیل حکومت اسلامی وظیفه ما تمدن‌سازی است، گفت:‌ پیامبر اسلام(ص) با قرآن کریم در جامعه شرک‌آلود آن زمان تغییراتی را ایجاد کردند و ارزش‌های اسلامی را بنا نهادند.

به گزارش وسائل، حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت پور عضو هیأت وظیفه ما در بیانیه گام دوم انقلاب، تمدن‌سازی استعلمی گروه قرآن‌پژوهی پژوهشگاه پنچشنبه ۱۷ مرداد ماه در مراسم «نقش مبلغان در گام دوم انقلاب» که در دانشکده حضرت زینب(س) برگزار شد، اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب در راستای مطالبه از سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی برای پیشرفت بیشتر کشور است.

عضو هیأت علمی گروه قرآن‌پژوهی پژوهشگاه افزود: بیانیه گام دوم انقلاب نشان می‌دهد که مردم کشورمان قدم‌های ارزشمند و استواری را در پیشبرد انقلاب اسلامی برداشتند که امروز شاهد شکوفایی ارزش‌های اسلامی در سطح جهان و منطقه هستیم.

وی با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب پس از جامعه سازی و تشکیل حکومت اسلامی وظیفه ما تمدن‌سازی است، تصریح کرد:‌ پیامبر اسلام(ص) با قرآن کریم در جامعه شرک‌آلود آن زمان تغییراتی را ایجاد کردند و ارزش‌های اسلامی را بنا نهادند.

حجت‌الاسلام بهجت پور با بیان اینکه انقلاب پیامبر(ص) به واسطه ارزش‌های الهی و انسانی در قلب مردم تحول ایجاد کرده بود، اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) پس از هویت‌بخشی مسلمانان به مقاوم‌سازی آنها پرداخت تا مقابل دشمنان دین خود را حفظ کنند. اگر مقاوم‌سازی پیامبر(ص) نبود امروز چیزی از اسلام باقی نمانده بود.

وی با استناد به فرمایشی از شهید صدر بیان کرد: پیامبر اسلام عربستان را پایگاه امت قرار دادند و از آنجا اسلام گسترش یافت، امروز ما برای بنا نهادن جامعه ایمانی و تمدن اسلامی باید ارزش‌های قرآنی را مدل و الگو قرار دهیم. در این میان حوزه‌های علمیه در هدایت جامعه به سوی ایجاد تمدن اسلامی نقش بسیار مهمی بر عهده دارند.

حجت الاسلام بهجت پور با بیان اینکه یکی از هفت محور بیانیه گام دوم انقلاب داشتن نگاه امیدوارانه و خوشبینانه است، ابراز کرد: ما طلاب باید افزون بر اینکه خود امیدوار هستیم امیدواری را به مردم منتقل کنیم زیرا دشمن همواره دنبال ایجاد ناامیدی است.

وی با بیان اینکه محور دیگر بیانیه گام دوم انقلاب کسب علم و توانایی است، گفت: باید حوزه‌های علمیه خواهران متخصصان توانمند و عالم تربیت کنند که پاسخگوی شبهات و سوالات بانوان باشند. طلبه‌ای که شیفته علم نباشد حکمت را گم کرده و تولیدکننده علم نمی‌شود که بتواند خانواده و افراد جامعه را تربیت کند.

عضو هیأت علمی گروه قرآن‌پژوهی پژوهشگاه با بیان اینکه معنویت و اخلاق محور دیگر بیانیه گام دوم انقلاب است، اظهار کرد: یک طلبه مومن باید به غیب ایمان و باور داشته باشد زیرا پیشرفت با معنویت به انسان حیات واقعی می‌دهد.

حجت الاسلام بهجت پور در پایان با بیان اینکه باید حوزه‌های علمیه خواهران به جریان قدرتمند تحول در اجتماع تبدیل شوند، گفت:‌ حوزه‌های علمیه خواهران باید نیروهای خود را از مساجد، بسیج، میعادگاه‌های نماز جمعه کشف کرده و دنبال کیفی سازی و کمی سازی باشند./241/241/ح

 

منبع: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۰۱ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۵۷:۵۸
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۵۸
اذان ظهر
۱۳:۰۵:۴۷
غروب آفتاب
۱۹:۴۲:۵۸
اذان مغرب
۲۰:۰۰:۳۳