vasael.ir

کد خبر: ۱۴۰۸۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰ - 22 July 2019
حجت‌الاسلام ملک‌زاده:

حوزه پاسخگوست، سؤالات حد یقف ندارد

وسائل ـ استاد حوزه علمیه با انتقاد از کسانی که می‌گویند حوزه علمیه پاسخگوی سؤالات نیست، تصریح کرد: حوزه پاسخگوست، ولی سؤالات و شبهات حد یقف ندارد.
به گزارش وسائل، حجت‌الاسلام محمدحسین ملک‌زاده، استاد حوزه پاسخگوست، سؤالات حد یقف نداردحوزه علمیه، در گفت‌وگویی، با بیان اینکه برخی عادت‌ کرده‌اند که بگویند حوزه جوابگوی سؤالات دینی مردم نیست، اظهار کرد: هرقدر هم حوزه و محققان آن جواب دهند باز هم سؤال و شبهه تولید می‌شود.
 
وی افزود: گاهی برخی افراد با ناراحتی زیاد می‌گویند چرا کسی در حوزه جوابگوی سؤالات مردم نیست و چرا جواب داده نمی‌شود؛ بنده می‌گویم که جواب داده می‌شود، مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه از ساعت صبح تا شب پاسخگوی سؤالات مردم است.
 
وی با بیان اینکه این مرکز با انواع و اقسام روش‌ها، پاسخگوی سؤالات هستند، اظهار کرد: دفاتر مراجع، مؤسسه موضوع‌شناسی احکام دینی و فضلای حاضر در نهاد رهبری در دانشگاه‌ها هم سؤالات را جواب می‌دهند، ولی مگر سؤالات حد یقف دارد؟
 
ملک‌زاده اضافه کرد: از سوی دیگر چندین میلیون مسلمان شیعه در روی زمین هستند که تعدادی محدود طلبه باید جواب آن‌ها را بدهند. همه تصور می‌کنند که سؤال آن‌ها سؤال ناب کمرشکن است و به ذهن هیچ فرد دیگری هم خطور نکرده است.
 
ملک‌زاده تصریح کرد: گاهی حتی وقتی پاسخ برخی سؤالات را به صورت ساده می‌دهیم طرف قانع نمی‌شود و می‌گوید این مطلب علمی است، گویی تصور می‌کند که پاسخ نباید ساده باشد، ولی وقتی به صورت قلنبه سلنبه جواب می‌دهیم اقناع بیشتری برای برخی ایجاد می‌کند.
 
این استاد حوزه با بیان اینکه گاهی طلاب این حرف‌ها را می‌زنند غصه انسان بیشتر می‌شود، گفت: به این طلاب و فضلا می‌گویم که براساس کدام مطالعه می‌گویید که حوزه به سؤالات جواب نمی‌دهد؟ چرا حرف‌های دیگران را تکرار می‌کنید؟ نمی‌توانیم در تک‌تک خانه‌ها روحانی بگذاریم که سؤال جواب بدهند.
 
وی تأکید کرد: همین رادیو معارف مطالب ارزشمند و مهمی را شبانه‌روز و با حضور استادان و محققان حوزه بیان می‌کند و اگر کسی با دقت گوش دهد آیت‌الله می‌شود؛ بنابراین نباید بی‌جهت تبلیغ کنیم که حوزه پاسخگوی سؤالات نیست. البته همیشه شبهه و سؤال بیشتر در ذهن مردم می‌ماند تا زمانی که بخواهیم پاسخی بدهیم./908/241/ح
 
منبع: ایکنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۳۰ / ۰۱ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۵:۰۰:۵۸
طلوع افتاب
۰۶:۳۰:۲۴
اذان ظهر
۱۳:۰۶:۱۳
غروب آفتاب
۱۹:۴۱:۲۳
اذان مغرب
۱۹:۵۸:۵۳