vasael.ir

کد خبر: ۱۴۰۸۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳ - 22 July 2019
همزمان با دهه فجر در قم؛

همایش «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» برگزار می‌شود

وسائل ـ مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی گفت: همایش «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» در چهار محور فراخوان شده که همزمان با دهه فجر در قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار وسائل، حجت‌الاسلام اصغر ثنایی همایش «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» برگزار می‌شوددر نشست خبری که ظهر یکشنبه 30 تیر در تالار غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه بهمن سال گذشته انقلاب اسلامی ایران وارد دهه پنجاه شد و چهلمین سالگرد پیروزی خود را جشن گرفت، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب به همین مناسبت سندی راهبردی با عنوان «بیانیه گام دوم انقلاب» منتشر کردند که در این راستا دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برای پاسخ به دغدغه رهبر معظم انقلاب تصمیم گرفت تا در جامعه نخبگانی بخشی از این سند را برای جامعه تبیین کند.

وی با عنوان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب که توسط رهبر معظم انقلاب تدوین شده است، سندی راهبردی است، تصریح کرد: این سند که کاربرد بین المللی دارد تاریخ مصرف یک ساله و کوتاه مدت ندارد و به دلیل ویژگی و شرایط خاصی که در آن سند نهفته است باید سال‌ها نسبت به اجرای مفاد آن نخبگان علمی کشور برنامه ریزی کنند تا بتوانند به اجرا برسانند.

مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اضافه کرد: در همین راستا دفتر تبلیغات اسلامی نسبت به فراخوان برگزاری «همایش بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» اقدام کرده است.

وی هدف از برگزاری این همایش را تبیین ابعاد مختلف این بیانیه و گفتمان سازی برای مهم‌ترین مأموریت‌های نسل جوان به ویژه در نهادهای علمی کشور دانست و بیان کرد: از دیگر اهداف برگزاری این همایش تحقق بخشیدن به بیانیه گام دوم برای حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام ثنایی با اشاره به محورهای این بیانیه عنوان کرد: «تحلیل بیانیه گام دوم با رویکرد تمدنی»، «چیستی، چرایی و چگونگی تحقق بیانیه گام دوم»، «تحلیل تجربه و دستاوردهای جمهوری اسلامی در توصیه‌های هفتگانه بیانیه و ارزیابی وضع کنونی آنها» و «نهادهای علمی و بیانیه گام دوم با تأکید بر نقش نسل جوان» محورهای چهارگانه اصلی این همایش هستند که محور چهارم بخش ویژه این فراخوان است.

وی با اشاره به آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه و زمان برگزاری این همایش گفت: علاقمندان به شرکت در همایش گام دوم انقلاب می‌توانند آثار خود را تا پایان مهرماه به دبیرخانه ارسال کنند و این همایش در دهه مبارک فجر کار خود را با حضور علما و اساتید حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی همایش بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی ادامه داد: ارزیابی آثار توسط کمیته‌های علمی پس از اتمام مهلت ارسال آثار آغاز می‌شود که مسئولیت کمیته‌ها بر عهده پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و دانشگاه‌ها است.

حجت‌الاسلام ثنایی با اعلام آدرس دبیرخانه خاطرنشان کرد: علاقمندان می‌توانند آثار خود را به آدرس قم، چهار راه شهدا، ابتدای خیابان معلم، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، طبقه چهارم، حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به صورت حضوری تحویل دهند و یا به نشانی اینترنتی Gaam2.dte.ir ارسال کنند./908/241/ح

 

منبع: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۰۴ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۵۳:۳۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۲۵
اذان ظهر
۱۳:۰۵:۱۳
غروب آفتاب
۱۹:۴۵:۲۲
اذان مغرب
۲۰:۰۳:۰۴