vasael.ir

کد خبر: ۱۴۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳ - 18 July 2019
نائب رییس کمیسیون قضایی مجلس گفت:

چالش‌ها در دستگاه قضایی تبدیل به ابرچالش شده‌اند

وسائل ـ به گفته نائب رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، دستگاه عدلیه ما سالهاست که با چالش‌هایی روبه رو است که بعضاً این چالش‌ها تبدیل به ابرچالش شده اند.
چالش‌ها در دستگاه قضایی تبدیل به ابرچالش شده اندبه گزارش وسائل، یحیی کمالی پور روز چهارشنبه در گردهمایی وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضائیه استان کرمان افزود: دستگاه قضایی از اطاله دادرسی و عدم اتقان آراء و حجم ورودی پرونده‌ها رنج می‌برد.

وی با بیان اینکه کم رنگ شدن اعتماد مردم به دستگاه قضایی یک زنگ خطر است که متوجه دستگاه قضایی شده است گفت: برای برون رفت از این چالش‌ها باید یک راهکار عملی و میدانی پیدا کنیم تا به نتیجه واحد برسیم.

ناب رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: امروز در عملکرد ریاست قوه قضائیه مشاهده می‌شود که دستگاه قضایی کشور نمی‌تواند مورد اعتماد عمومی مردم واقع شود مگر اینکه اصلاح از خود دستگاه صورت پذیرد.

کمالی پور تصریح کرد: تا زمانی که قاضی وکیل را در مقابل خود می‌داند و یا قاضی نتواند از نظر کارشناس به عنوان یک راه حل برای اتقان آراء استفاده کند ممکن است عدالت واقعی شکل نگیرد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر بخواهیم مردم به حق خود برسند راهی جز این نداریم که از همه ارکان و عوامل و دست اندرکاران که می‌توانند راهگشا باشند برای اجرای عدالت استفاده کنیم.

وی همچنین گفت: باید نگاه ما به وکیل و کارشناس به عنوان راهگشا و کسی که بتواند مسیر حق را نشان بدهد باشد آنوقت است که می‌تواند موثر عمل کند و می‌توان نگاه مردم را نیز تغییر داد.

نائب رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: ما اگر بخواهیم به عدالت واقعی برسیم که راهی جز این نداریم باید تعامل ایجاد کنیم و اگر تعامل ایجاد شد اعتمادسازی می‌شود و در سایه اعتماد می‌شود به عدالت دست یافت./908/241/ح
 
 
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۰۱ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۵۷:۵۸
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۵۸
اذان ظهر
۱۳:۰۵:۴۷
غروب آفتاب
۱۹:۴۲:۵۸
اذان مغرب
۲۰:۰۰:۳۳