vasael.ir

کد خبر: ۱۳۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳ - 16 July 2019
رحیم پور ازغدی تبیین کرد؛

توحید کلمه و کلمه التوحید؛ دو چالش انقلاب در مسیر تمدن اسلامی

وسائل ـ رحیم پور ازغدی گفت: اگر امت اسلام با هم متحد شوند، به قوی‌ترین امت تبدیل خواهند شد، دو عامل «توحید کلمه» و «کلمه توحید» دو چالش پیش روی جمهوری اسلامی در جهت دستیابی به تمدن نوین اسلامی است.

به گزارش وسائل، دومین روز از اولین نشستتوحید کلمه و کلمه التوحید؛ دو چالش انقلاب در مسیر تمدن اسلامی تبیین و ایده‌پردازی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ویژه فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی اهل سنت کشور امروز، ۲۵ تیرماه، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی، عضو مجلس خبرگان رهبری و معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری؛ آیت‌الله صفایی بوشهری، امام جمعه بوشهر؛ حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم لطفیان، دبیر شورای نمایندگان ولی‌فقیه در مناطق قومی و حسن رحیم‌‍پور ازغدی ‍‍‍و جمعی از نخبگان و فرهیختگان حوزوی در دبیرخانه شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی برگزار شد.

 

رحیم‌پور ازغدی در آغاز سخنان خود به تبیین اهمیت وحدت شیعه و سنی در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی پرداخت و اظهار کرد: یکی از بزرگترین موانع تمدن‌سازی جدید که با آن مواجهیم، بحث تعامل مذاهب اسلامی است که نقطه عطف تاریخی محسوب می‌شود. شاهد بودید که نهضت بیداری اسلامی را دشمنان یک‌مرتبه به جنگ مذهبی تبدیل کردند و کل عراق، سوریه و ... را نابود کردند. هدف دشمنان این است که مسلمان را باید مسلمان بکشد. بیداری اسلامی حقیقتاً مقدمه رهایی جهان اسلام بود و در اثر آن رژیم صهیونیستی در لبه پرتگاه و خطر نابودی قرار گرفته بود. باید دانست که هرجا خون شیعه و خون اهل سنت با هم آمیخته شد عزت اسلام به ارمغان آمد. در مقابل، هر وقت خون شیعه و سنی از هم جدا شد، ذلت مسلمانان پدیدار شد و عزت کفر به بار آمد.

 

ظهور دوقطبی اسلام و کفر با پیروزی انقلاب اسلامی

 

وی در ادامه به تأثیر انقلاب اسلامی در دنیا اشاره کرد و گفت: پیش از انقلاب، دنیا به دو شاخه چپ و راست یعنی کمونیسم و مدرنیسم تقسیم شده بود. امام خمینی(ره) آمد و جهان را سه‌قطبی کرد؛ آقاموسی، خدمتکار امام خمینی(ره)، تعریف می‌کرد که یک روز احمدآقا، پسر امام(ره) به ایشان گفت: دنیا بین دو ابرقدرت تقسیم شده است. امام خمینی(ره) بلافاصله گفت: سه ابرقدرت! سومین ابرقدرت اسلام است. بعد از انقلاب اسلامی، شوروی که نصف جهان را در دست داشت سقوط کرد. سقوط شوروی قطعاً تحت تأثیر ظهور اسلام بود. کمونیست‌ها می‌گفتند که عصر دین تمام شده و دین افیون توده‌هاست. وقتی انقلاب اسلامی محقق شد و مشاهده کردند که یک انقلاب با شعار اسلام و الله اکبر ظهور کرده است، در نتیجه تز کمونیسم نابود شد.

 

وی در ادامه به مصادیق حمایت جمهوری اسلامی از اهل سنت اشاره کرد و توضیح داد: برای حمایت از فلسطین خیلی هزینه پرداختیم. اصلاً بعضی از تحریم‌ها به خاطر همین است. در قضیه جنگ بوسنی خیلی‌ها می‌گفتند که این‌ها حنفی هستند و به ما ارتباطی ندارد. تنها دولتی که به آن‌ها کمک کرد ما بودیم. در قضیه فلسطین تکفیری‌ها نیامدند به مجاهدان فلسطینی کمک کنند، البته جهادیون اهل سنت حاضر شدند و در کنار این‌ها جنگیدند.

 

توطئه شیعه لندنی و سنی تکفیری

 

رحیم‌پور ازغدی در ادامه به مسئله شیعه لندنی اشاره کرد و گفت: در برابر مذاهب اسلامی، یک جریان شیعه قلابی پیدا شد که تنها هدف آن جنگ با اهل سنت است؛ لذا این افراد می‌گوید که همین که اسمت شیعه باشد کافی است و اهل بهشت خواهی بود ولو هرگونه فسادی انجام بدهی. یکبار برای من پیامکی آمد که در آن نوشته بود یک نفر را سمت جهنم می‌بردند، دم در جهنم گفته شد رهایش کنید، حساب شد! پرسیدند چه حساب شد؟ گفتند اباعبدالله گناهانش را حساب کرد! شیعه لندنی یعنی این؛ یعنی وظایف شرعی خودتان را انجام ندهید و هر گناهی می‌خواهید مرتکب شوید فقط برای امام حسین(ع) گریه کنید تا به بهشت بروید. البته در اینکه اشک بر امام حسین(ع) طبق روایت شیعه و اهل سنت نجات‌بخش است تردیدی وجود ندارد، اما اینکه همه دین را تعطیل کنیم و فقط به همین بسنده کنیم درست نیست. در مقابل شیعه لندنی، سنی تکفیری درست کردند. شیعه لندنی می‌گوید که همه مردم جهنمی هستند بجز ما! سنی تکفیری هم مدعی است همه مسلمین حتی اهل سنت جهنمی هستند مگر اینکه پیرو ما باشند! دشمنان این دو جریان را درست کردند تا نگذاردند وحدت اسلامی محقق شود و ریشه استعمار و استکبار از بین برود.

 

وی ادامه داد: با ظهور انقلاب اسلامی جهان سه‌قطبی شد. البته بعد دوباره دوقطبی شد؛ چون کمونیسم سقوط کرد. با وجود اینکه جز اولین گروه‌هایی که با امام(ره) بیعت کردند گروه‌های اهل سنت بودند، ولی متأسفانه دشمنان در شیعه و سنی شاخه‌هایی ایجاد کردند تا تمدن اسلامی شکل نگیرد. تز اصلی‌شان این است که می‌گویند مسلمانان را نمی‌شود از بیرون شکست داد؛ بلکه باید آن‌ها را از درون شکست داد. دلیلش این است که مسئله جهاد مانند نماز برای اینها واجب است و از طرفی از شهادت نمی‌ترسند و مانند کسی که در رکاب پیامبر(ص) جهاد می‌کند با دشمنان خود می‌جنگند. به همین خاطر شکست دادن مسلمانان تنها از یک راه ممکن است و آن اینکه به دست خودشان نابودشان کنیم.

 

وی در ادامه تصریح کرد: بنده بعد از سقوط شوروی سفری به آلبانی داشتم و با عالم بزرگ آنجا ملاقات کردم. ایشان ۲۰ سال در زندان‌های کمونیسم محصور بود. ایشان تعریف می‌کرد که وقتی پیام امام خمینی(ره) به گورباچف صادر شد ما در زندان بودیم و این خبر را شنیدیم. او تعریف می‌کرد که همه زندانیان تمام متن این نامه را حفظ کرده بودند. ایشان می‌گفت که کاملاً شوکه شده بودیم، چون برای اولین بار بود که یک عالم مسلمان این‌ها را به سمت اسلام دعوت می‌کرد. حاصل کلام اینکه اکنون دوقطبی کمونیسم و مدرنیسم سقوط کرده و دوقطبی اسلام و استکبار باقی مانده است. امروز دولت‌های ضعیف و ستمدیده به اسلام تمایل پیدا کرده‌اند و زورگویان و مستکبران به اسلام کینه پیدا کردند. حکومت اسلامی در کمتر دوره‌ای این میزان دوست و دشمن داشته است.

 

اهمیت منطقه خاورمیانه

 

رحیم‌پور در ادامه به تبیین اهمیت منطقه خاورمیانه پرداخت و اظهار کرد: منطقه خاورمیانه مرکز جهان است؛ پنج دین بزرگ از این منطقه برخاسته است. پنج پیامبر اولوالعزم برای این منطقه هستند. خاورمیانه، هم مرکز فرهنگ و تمدن جهان، هم مرکز انرژی و هم مرکز جنگ است. هر اتفاقی در دنیا می‌افتد از اینجا شروع می‌شود. این مرکز مهم در دست مسلمانان است؛ لذا می‌توان گفت که نبض عالم در امت اسلام است. از این جهت همواره یک تهدید و خطر جدی برای دشمنان وجود دارد و آن امت اسلامی است. امت اسلامی ثروت دارد، قدرت، جمعیت، فرهنگ و تمدن نیز دارد. در نتیجه اگر مسلمانان با هم اجتماع پیدا کنند کل دنیا را تسخیر می‌کنند و تنها راه جلوگیری به نظر دشمن، این است که اجازه داده نشود مسلمانان با هم متحد شوند. باید کاری کرد که مسلمانان همدیگر را تکفیر کنند و با هم بجنگند.

 

 

نقش توحید در تداوم انقلاب اسلامی

 

وی در ادامه به اهمیت باور به توحید برای شکل‌گیری تمدن اسلامی اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) می‌فرمودند که هرکس از استکبار می‌ترسد برای این است که تهذیب نفس نکرده است والا نمی‌ترسد. مگر می‌شود کسی به خدا معتقد باشد و از چیزی بترسد. امام خمینی(ره) می‌گفت که از خودتان بترسید. اگر خودتان فاسد شوید شکست می‌خورید. اگر خودتان فاسد نباشید هیچ کس نمی‌تواند شما را شکست دهد. چطور پیامبر(ص) در حاشیه دو تمدن بزرگ، ظرف نیم‌قرن بزرگترین تمدن جهانی را ایجاد کرد؟ فقط ایمان و توحید است که جلوی این‌همه خباثت و دشمنی و توطئه را گرفته است.

 

وی افزود: امروز صورت مسئله و چالش‌ها عوض شده است. اول انقلاب زور می‌زدیم تا دست آمریکایی‌ها از ایران کوتاه شود و سفارت آن‌ها از ایران برچیده شود. امروز رژیم صهیونیستی اذعان می‌کند که ایران از سه جهت آن‌ها را محاصره کرده است. با وجود این، باید توجه داشت که هنوز دو مشکل اساسی داریم: یکی توحید و دیگری وحدت. به عبارت دیگر توحید کلمه و کلمه‌التوحید. اگر این دو مشکل را حل کنیم جهان را در دست خواهیم گرفت و امت اسلامی به قوی‌تریم امت‌ها تبدیل می‌شود. یک زمان ما سیم‌خاردار نداشتیم. یک زمان لباس غواصی نداشتیم و به شوخی به ما می‌گفتند اگر می‌خواهید شهید بشوید، طوری گلوله بخورید که لباس غواصی سوراخ نشود تا بتوانیم بعداً از آن استفاده کنیم. اما اکنون موشکی ساختیم که سه هزار کیلومتر برد دارد.

 

وی افزود: اکنون توانستیم سریع‌ترین موشک زیردریایی جهان را بسازیم که تنها در انحصار آمریکاست. انگلیسی‌ها یک کشتی نفتکش ما را توقیف کردند؛ اکنون جرئت ندارند کشتی‌های خود را از تنگه هرمز عبور دهند و وضعیت کشور این گونه است. با این حال تنها راهی که دشمنان می‌توانند ما را زمین بزنند این است که دو مسلمان، یک شیعه و یکی سنی به خودشان بمب ببندند و در مساجد یکدیگر خود را منفجر کنند. این در حالی است که امام خمینی(ره) صراحتاً می‌گفت که با ادیان دیگر دعوا نداریم، با مذاهب اسلامی کاری نداریم؛ بلکه دعوای ما دعوای اسلام با کفر و استکبار جهانی است.

 

یادآور می‌شود، در این نشست که بیش از ۶۰ نفر از فرهیختگان اهل سنت در آن حضور داشتند، به طرح مباحثی نظیر تبیین کلی بیانیه گام دوم انقلاب، تبیین محور علم، پژوهش و اقتصاد، محور اخلاق، معنویت و سبک زندگی اسلامی، محور عزت ملی و روابط خارجی و دکترین مقاومت امام خمینی(ره) پرداخته شد./908/241/ح

 

 

منبع: ایکنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۳۰ / ۰۱ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۵:۰۰:۵۸
طلوع افتاب
۰۶:۳۰:۲۴
اذان ظهر
۱۳:۰۶:۱۳
غروب آفتاب
۱۹:۴۱:۲۳
اذان مغرب
۱۹:۵۸:۵۳