vasael.ir

کد خبر: ۱۳۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۵ - 24 June 2019

فاز جدید آموزش طرح اُسوه در فضای مجازی عملیاتی شد

وسائل ـ سید داود سجادی معاون برنامه‌ریزی و آموزش طرح اُسوه گفت: تمامی آموزش‌ها و ارتباطات مجازی طرح اُسوه در فاز عملیاتی جدید، از طریق سامانه تصویری ارتباط مجازی انجام می‌شود.

به گزارش وسائل، سید داوود سجادی معاون برنامه‌ریزفاز جدید آموزش طرح اُسوه در فضای مجازی عملیاتی شدی و آموزش طرح اُسوه در مورد برنامه‌های جدید طرح اسوه گفت: بحمدالله از حدود ۲ ماه گذشته، آموزش‌ها و ارتباطات مجازی طرح اُسوه وارد فاز جدیدی شده است.

وی اظهار کرد: پیرو تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت حضور در فضای مجازی و استفاده از این فرصت بالقوه برای ترویج معارف اسلامی، طرح اُسوه از ابتدای تشکیل، با کارشناسی‌های دقیق، به‌صورت هدفمند و با برنامه‌ریزی فازهای عملیاتی، وارد فضای مجازی شد.

سجادی افزود: در فاز اول، برنامه‌های آموزشی و ارتباطات مجازی طرح، با استفاده از بسترهای پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی (به‌صورت برون‌خط) و همچنین تماس تلفنی انجام می‌شد که این نوع از ارتباطات به رغم محاسن زیادی که داشت دارای خلاهایی نیز بود. از این‌رو، بر اساس برنامه‌ریزی قبلی، از حدود ۲ ماه گذشته، آموزش‌ها و ارتباطات مجازی طرح اُسوه وارد فاز دوم عملیاتی شد.

معاون برنامه‌ریزی و آموزش طرح اُسوه با اشاره به اینکه ورود به فاز جدید، موفقیت‌آمیز بوده است گفت: در فاز عملیاتی جدید، تمامی آموزش‌ها و ارتباطات مجازی طرح اُسوه از طریق سامانه تصویری ارتباط مجازی انجام می‌شود. بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، به‌طور متوسط ۲ جلسه آموزشی (در هفته) برای هر یک از گروه‌های آموزشی طرح اُسوه پیش‌بینی شده است که با حضور استادان و مربیان برجسته کشوری برگزار می‌شود.

سجادی ادامه داد: با توجه به اینکه هم‌اکنون جلسات به‌صورت چهره به چهره و تعاملی در حال برگزاری است، کیفیت برنامه‌ها به‌صورت قابل توجهی افزایش یافته است و خلاهایی که در گذشته احساس می‌شد در حال حاضر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در عصر حاضر، یکی از برنامه‌های جدی توسعه کشورهای مختلف حضور و استفاده مؤثر از ابزارهای فضای مجازی است، ابراز کرد: متأسفانه سرعت استفاده مؤثر از ابزارهای کارآمد فضای مجازی در جمهوری اسلامی ایران بسیار کم است. با این حال خداوند متعال را شکر گزاریم که در راستای محقق کردن منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در حوزه فضای مجازی و آموزش قرآن کریم و معارف بی بدیل آن گام بر می‌داریم.

در پایان، سجادی در پایان گفت: در صورت حمایت نهادهای متولی امور قرآنی کشور از فاز سوم برنامه‌های طرح اُسوه در فضای مجازی، در آینده‌ای نه چندان دور شاهد تحولی جدی در امر آموزش تخصصی قرآن کریم و معارف آن در فضای مجازی خواهیم بود./908/422/ح

 

منبع: مهر با تصحیح

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۱۰ / ۰۱ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۵:۳۱:۳۹
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۱
اذان ظهر
۱۳:۱۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۲۵:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۴۲:۳۹