vasael.ir

کد خبر: ۱۳۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷ - 24 June 2019
در جلسه توجیهی دانش‌پژوهان عفاف و حجاب مطرح شد؛

حجاب و عفاف نیازمند کار فرهنگی و تبلیغ است / نشست و همایش کافی نیست

وسائل ـ جلسه توجیهی دانش‌پژوهان عفاف و حجاب در حمایت مردمی از حجاب و عفاف برگزار و در آن تاکید شد: اینکه در جلسات و همایش‌های مرتبط با حجاب شرکت کنیم، کافی نیست بلکه باید یک یاعلی محکم بگوییم و وارد عرصه کار فرهنگی و تبلیغ و سربازی برای امام عصر(عج) شویم.
به گزارش وسائل، «حسن عزیز وکیلی»حجاب و عفاف نیازمند کار فرهنگی و تبلیغ است/نشست و همایش کافی نیستدر «جلسه توجیهی دانش‌پژوهان عفاف و حجاب» که برای حمایت مردمی از حجاب و عفاف و در امامزاده عبدالله برگزار شد، گفت: متاسفانه توجه به برگزاری کلاس‌های آموزشی امر به معروف و نهی از منکر در کشور و بخصوص در شهرهای مذهبی مانند شهرری مغفول مانده است.

وکیلی ادامه داد: بر همین اساس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرری به همراه برادران و خواهران مومن دغدغه‌مند در راستای صیانت از باورهای دینی و مقابله با حربه فرهنگی دشمنان، به برگزاری کلاس های آموزشی امر به معروف و نهی از منکر به صورت تکنیکی و براساس مفاهیم قرآنی و روایی در شهرری اقدام کرده است.

 

رئیس ستاد عفاف و حجاب شهرری بیان کرد: عمده شرکت‌کنندگان در این کلاس‌های آموزشی حوزویان، دانشجویان، فرهنگیان، استادان حوزوی و دانشگاهی هستند؛ این کلاس‌ها در سه دوره مقدماتی، تکمیلی و تخصصی برگزار می‌شود.

 

وکیلی از استقبال خوب متقاضیان برای شرکت در این کلاس های آموزشی خبر داد و تاکید کرد: این کلاس‌ها به مدت پنج هفته جمعه‌ها راس ساعت 8 صبح در آستان مقدس امام زاده عبدالله (ع) برگزار می‌شود.

 

در ادامه خانم «جنگروی» در جلسه توجیهی دانش‌پژوهان عفاف و حجاب بیان کرد:  موضوع عفاف و حجاب در جامعه ایران بر اثر رنگ و بوی سیاسی گرفتن از حیطه آسیب به حیطه چالش تبدیل و در مواردی نیز بر اثر دخالت رسانه‌های بیگانه و برخی افراد خارجی و داخلی به بحران تبدیل شده است.

 

این فعال فرهنگی افزود: ۸۴ درصد زنان بی‌حجاب ما دلشان با انقلاب است و تنها ۱۶ درصد از قشر بی‌حجاب با اسلام و انقلاب مشکل دارند. ولی باتبلیغ رسانه‌ای این ۱۶ درصد را خیلی بزرگ نشان می‌دهند.

 

وی با بیان اینکه شهید بهشتی دنبال کار تشکیلاتی بود و در همان اوایل او را ترور کردند تا موفق نشود. تاکید کرد: قرآن نیز ما را به کار تشکیلاتی و گروهی توصیه نموده است. «الَّذينَ إِن مَكَّنّاهُم فِي الأَرضِ ...» در سوره مبارکه حج با الفاظ جمع آمده است نه مفرد و شخصی. بزرگترین نصرت حق، ظهور حضرت ولی عصر(عج) است. با توجه به آیه قبل و این آیه این نتیجه به دست می‌آید که ظهور حضرت مهدی(عج) وقتی رخ می‌دهد که برخی قیام کنند و نماز را برپا دارند و زکات را پرداخت نمایند و امر به معروف کنند و نهی از منکر را انجام دهند.

 

جنگروی اضافه کرد: اینکه حضرت زینب(س) در تاریخ ماندگار شدند به این دلیل که خواهر دو امام معصوم(ع) بودند، نیست بلکه برای اینکه تاریخ را خوب می‌شناختند و بصیرت داشتند و درست و به موقع عمل می کردند.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب همواره سفارش به کار گروهی و شبکه‌سازی برای کارهای فرهنگی کردند و از انجام و پیگیری این امور بسیار راضی بودند و ما را مورد تشویق قرار دادند.

 

در ادامه جلسه توجیهی حجاب و عفاف، حجت‌الاسلام والمسلمین شریک  نیز طی سخنانی ابراز کرد: در زمینه حجاب چند مشکل از سوی متدینین وجود دارد یکی غفلت است  که بر اهمیت و کارکرد حجاب در جامعه و دست کم گرفتن نقش آن در استحکام یا فروپاشی خانواده‌ها و فساد اخلاقیاثر دارد.

 

دبیر ستاد حجاب و عفاف شهر ری با اشاره به مشکلات دیگر افراد متدین درباره حجاب و عفاف، اظهار کرد: عدم آشنایی متدینین با فلسفه حجاب، عدم توانایی در دفاع از آن و پاسخ به شبهات، سستی و حرکت لاک‌پشت‌گونه افراد و عدم انسجام نیروها و پراکنده بودن فعالیت‌ها و در نهایت عدم آموزش روشهای امر به معروف و نهی از منکر از جمله مشکلاتی است که متدینین با آن روبرو هستند.

 

دبیر ستاد حجاب و عفاف شهر ری ادامه داد: ستاد مردمی پیگیری فرهنگ عفاف و حجاب شهرری از سال ۱۳۸۳ آغاز به کار کرده است و علیرغم عدم مساعدت از سوی نیروهای خودی و غیرخودی، طرح‌هایی را هرچند محدود اجرا نموده از جمله آنها طرح شکوفه‌های حجاب در مدارس ابتدایی و برگزاری نمایشکاه عفاف و حجاب در شهرستان ری بوده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین شریک ابراز کرد: در این دوره جدید با تقویت ستاد و بهرمندی از اعضاء جدید و توانمندتر با حمایت ستاد شعبانیه شهرستان، دو طرح عمده برای سال ۱۳۹۸ را در دست اجرا داریم نخست طرح آموزش مبلغان و طلایه‌داران عفاف و حجاب جهت تبلیغ و سخنرانی در مدارس و مساجد و محافل گروهی و دیگر دیدار با مسؤولان شهر و مطالبه از آنان است کلاس ها در چند سطح مقدماتی، تکمیلی و تخصصی برگزار می شود.

 

در ادامه «سراجیان» هم گفت: از ۳۱۳ یار امام زمان (عج) ۵۰ نفر زن هستند که انشاءالله شما از آنان باشید.

 

رئیس کمیته علمی ستاد عفاف و حجاب شهرری با استناد به آیه اول سوره مبارکه عنکبوت، ادامه داد: اینکه در جلسات و همایش حجاب شرکت کنیم کافی نیست بلکه باید یک یاعلی محکم بگوییم و وارد عرصه کار فرهنگی و تبلیغ و سربازی برای امام عصر(عج) شویم.

 

سراجیان در پایان خاطرنشان کرد: امام راحل راه را به ما نشان دادند و فرمودند: اگر تنها بمانم و هیچ کسی مرا یاری نکند تنهایی به وظیفه‌ام عمل می‌کنم و دست از تبلیغ دین خدا برنمی‌دارم؛ بنابراین تبلیغ، مهمترین وظیفه مومنان و مومنات است./908/422/ح

 

منبع: شبستان با تصحیح

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۱۰ / ۰۱ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۵:۳۱:۳۹
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۱
اذان ظهر
۱۳:۱۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۲۵:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۴۲:۳۹