vasael.ir

کد خبر: ۱۳۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴ - 11 June 2019
با تاریخ سررسید ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰؛

عرضه اولیه اسناد خزانه اسلامی در فرابورس

وسائل ـ اسناد خزانه اسلامی «اخزا۷۲۳۱» امروز، برای اولین بار از طریق بازار ابزار‌های نوین مالی فرابورس ایران عرضه شد.
به گزارش وسائل، تعداد کل اوراق سپرده شده و قابل معاملهعرضه اولیه اسناد خزانه اسلامی در فرابورس تا تاریخ انتشار اطلاعیه مذکور ۲۰ میلیون و ۹۴ هزار و ۴۵۸ ورقه است و هیچگونه محدودیتی در خصوص تعداد اوراق قابل خریداری توسط اشخاص حقیقی و حقوقی وجود ندارد.

همچنین محدودیت حجمی (حداکثر تعداد اوراق بهادار در هر سفارش) ۲۵ هزار ورقه است و مبلغ اسمی اسناد خزانه اسلامی (هر ورقه ۱ میلیون ریال) در سررسید نهایی توسط خزانه‌داری کل کشور تأمین شده و ازطریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب آخرین دارندگان اسناد خزانه اسلامی واریز خواهد شد.

شرکت سپرده گذاری مرکزی هفته گذشته ۶ نماد اسناد خزانه اسلامی را در سامانه پس از معاملات درج کرده بود. اسناد خزانه اسلامی، اوراق بهادار با نامی است که دولت به منظور تصفیه بدهی‌های خود بابت طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای با قیمت اسمی و سررسید معین به طلبکاران غیردولتی واگذار می‌کند.

اسناد خزانه توسط دولت به رقمی کمتر از قیمت اسمی به خریداران فروخته شده و از منابع مالی حاصل از فروش، بدهی‌های دولت پرداخت می‌شود. دولت جمهوری اسلامی ایران، این اوراق را صادر و به شکل مستقیم به طلبکاران غیر دولتی واگذار می‌کند. دارنده اوراق درصورت نیاز به وجه نقد، این اوراق را در بازار ابزار‌های نوین مالی فرابورس ایران به فروش می‌رساند.

نخستین اسناد خزانه اسلامی در حجم ۴۰۰ هزار برگه مهرماه سال ۱۳۹۴ در فرابورس عرضه شد که شرکت سپرده گذاری مسئولیت صدور کد و تسویه این اسناد را برعهده داشت./908/241/ح
 
منبع: سنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۱۰ / ۰۱ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۵:۳۱:۳۹
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۱
اذان ظهر
۱۳:۱۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۲۵:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۴۲:۳۹