vasael.ir

کد خبر: ۱۳۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲ - 11 June 2019
مدیر عامل فرابورس ایران خبر داد؛

طرح موضوع تغییر قوانین بازار سرمایه در کمیته فقهی

وسائل ـ امیر هامونی، مدیرعامل فرابورس ایران، درباره جزئیات جلسه شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، معاونان و مدیران این سازمان و رؤسای کانون‌ها با موضوع تغییر مقررات بازار پایه گفت: در این جلسه نکات مهم، گزارش‌های تخصصی و دلایل کارشناسی برای تغییرات مقررات بازار پایه مطرح شد.
به گزارش وسائل، امیر هامونی، مدیر عامل فرابورس ایرانطرح موضوع تغییر قوانین بازار سرمایه در کمیته فقهی گفت: اعضای حاضر در جلسه در خصوص اصلاح مقررات بازار پایه اتفاق نظر داشتند. با این حال مقرر شد جزئیات و برخی از نکات که در جلسات گذشته کانون هم مطرح شده بود بازنگری شود.

مدیرعامل فرابورس ادامه داد: کانون‌ها نقطه اتصال بدنه نظارتی بازار سرمایه با سهامداران و معامله گران حقیقی و حقوقی هستند لذا، جمع آوری نکات، نظرات، پیشنهادات و انتقادات در خصوص اجرای این دستورالعمل به عهده این نهاد‌ها گذاشته شد. قرار بر این شد که کانون‌ها با جمع آوری نظرات کارگزاران و نهادهالی مالی در خصوص تدریجی یا دفعی بودن دستورالعمل بازار پایه اعلام نظر کنند.

هامونی گفت: به این ترتیب تا روز شنبه هفته آینده مورخ ۲۵ خرداد ۹۸ تمامی نظرات در خصوص تدریجی بودن و دفعی بودن این دستورالعمل به سازمان بورس و فرابورس از طریق کانون‌ها اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: در خصوص مخفی بودن یا نمایش سفارشات نیز نکاتی مطرح و قرار بر این شد که کانون‌ها نظرات اهالی بازار سرمایه را در این خصوص جمع آوری و اعلام کنند. مخفی بودن سفارشات در پیش گشایش یا برای کل بازار نیز معطوف به جمع آوری نظرات از سوی کانون‌ها شد.

مدیرعامل فرابورس ایران در ادامه به حجم سهام مورد معامله در بازار پایه اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر اندازه این حجم "یک" است و قرار شد که در این خصوص نیز نظرات از سوی کانون‌ها ارائه شود.

وی افزود: مصوبات هیات مدیره فرابورس حفظ عدد یک بود و مقرر شد تا ۶ ماه آینده نیز این اندازه تغییری نکند، اما گویا در این خصوص نیز دغدغه‌هایی از سوی کانون‌ها و سهامداران وجود دارد؛ بنابراین مقرر شد در این خصوص نیز کانون‌ها نظرسنجی‌های لازم را صورت دهند و نتیجه را تا روز شنبه به فرابورس و سازمان بورس ارائه کنند.

هامونی ادامه داد: در خصوص روز‌های معاملاتی تابلوها، که دو روز در هفته تعیین شده بود، نیز پیشنهاداتی مطرح شد. همچنین در خصوص دامنه نوسان در روز‌هایی که کشف قیمت نداریم نیز بحث و گفتگو شد. مقرر شد کانون‌ها در خصوص دامنه نوسان نیم درصدی تا یک درصدی هم نظرسنجی‌هایی را انجام دهند.

این مقام مسئول اظهار داشت: سازمان بورس ضرب الاجل را به منظور ارائه آخرین پیشنهادات برای اصلاح بازار پایه، روز شنبه ۲۵ خرداد ماه ۹۸ قرار داد تا عزیزان تمامی نظرات و پیشنهادات خود را در این خصوص تا روز مقرر به کانون‌ها اعلام کنند.

وی در خصوص بحث فقهی مقررات بازار پایه نیز عنوان کرد: در اولین جلسه کمیته فقهی در هفته جاری مبحث مقررات بازار پایه مطرح و نظرات اعضای محترم کمیته فقهی اعلام می‌شود./908/241/ح
 
منبع: سنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۳۰ / ۰۱ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۵:۰۰:۵۸
طلوع افتاب
۰۶:۳۰:۲۴
اذان ظهر
۱۳:۰۶:۱۳
غروب آفتاب
۱۹:۴۱:۲۳
اذان مغرب
۱۹:۵۸:۵۳