vasael.ir

کد خبر: ۱۳۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱ - 12 June 2019

نگاهی بر کتاب «سلوک اخلاقی»

وسائل ـ کتاب «سلوک اخلاقی» تالیف امیر غنوی که شامل طرح‌های عارفان و حکیمان است، از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

به گزارش وسائل، کتاب «سلوک اخلاقی» به تازگی ازمعرفی کتاب| سلوک اخلاقی سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.

این کتاب در سه فصل تدوین شده که فصل اول به بحث از کلیاتی اختصاص دارد و ناظر بر مجموع کار است؛ مباحثی در تفاوت رویکرد فلسفی و عرفانی و تعامل میان آن دو، پیدایش نحله‌های تلفیقی و در نهایت تعیین اسلوب مناسب برای نقد طرح‌های سلوکی حکیمان و عارفان.

طرح‌های عارفان در فصل دوم بررسی شده که بخش نخست آن گفت‌وگویی است از پیشینه‌ها و ریشه‌های این طرح‌ها در قرآن و حدیث و همچنین سنت عارفان در برخورد با آیات و روایات. بحث پایانی این بخش، توضیحی است تفصیلی از معنای حال و مقام در سخن عارفان. این بحث حاوی نکاتی است کلیدی که برای فهم طرح‌های سلوکی اهل عرفان توجه به آن ضروری است.

فصل سوم از طرح‌های معدود حکیمان حکایت دارد. ریشه‌ها و پیشینه‌ها در این فصل نیز نخستین بخش را به خود اختصاص می‌دهد. بخش‌های بعدی به تحلیل و نقادی طرح‌های اهل حکمت پرداخته و از طرح‌های مسکویه، ابن‌سینا و خواجه نصیرالدین طوسی گفت‌وگو می‌کند. آخرین طرح از آن صدرالدین شیرازی است که ادامه‌ای فیلسوفانه بر طرح اسفار اربعه عارفان است.

کتاب «سلوک اخلاقی» در ۴۵۶ صفحه با قیمت ۵۵ هزار تومان به همت انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است./908/422/ح

 

منبع: مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۰۴ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۵۳:۳۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۲۵
اذان ظهر
۱۳:۰۵:۱۳
غروب آفتاب
۱۹:۴۵:۲۲
اذان مغرب
۲۰:۰۳:۰۴