vasael.ir

کد خبر: ۱۳۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰ - 28 May 2019

مسأله حجاب بیش از ما برای دشمن مهم است / عدم تحرک روحانیت برای تبیین حجاب

وسائل ـ یک پژوهشگر حوزه عفاف و حجاب با بیان اینکه حجاب نماد اسلام در تقابل با تمدن غرب است، گفت: حجاب بیش از این‌که برای ما موضوعیت داشته باشد برای دشمن مهم است و روی آن سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش وسائل، گفت وگو| مسأله حجاب بیش از ما برای دشمن مهم است/ عدم تحرک روحانیت برای تبیین حجابنعیمه اسلام‌لو پژوهشگر و فعال حوزه عفاف و حجاب و مدیرمسؤول مؤسسه مردمی خیبر در گفت‌وگویی، به تشریح مسأله حجاب و آسیب‌شناسی وضعیت آن در کشور پرداخت و گفت: مقوله عفاف و حجاب بسیار ریشه‌ای‌تر از آن چیزی است که برخی القا می‌کنند. این مسأله به اهمیت ذاتی پوشش بشر و غریزه جنسی بشر بازمی‌گردد که هم در مبحث هویت‌بخشی فردی و اجتماعی و هم مدیریت اخلاق عمومی جامعه مؤثر است.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این اهمیت هم از جنبه درون‌دینی در مباحثی تحت عنوان حیا و ایمان قابل بحث است و هم از دیدگاه برون‌دینی بر نتایجی که بی‌بندوباری در عرصه فردی، اجتماعی و خانوادگی به وجود می‌آورد را می‌توان بررسی کرد.

 

حجاب نماد اسلام در تقابل با تمدن غرب تلقی می‌شود

اسلام‌لو با اشاره به این‌که مسأله  حجاب دارای یک بعد بین‌المللی هم هست، اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حجاب نماد اسلام در تقابل با تمدن غرب تلقی می‌شود که به نوعی با ریشه‌های تمدن غرب سروکار دارد و به جهت این‌که ارزش در نگاه تمدن غرب بر پایه لذت و شهوت بنا شده است، حجاب به عنوان یک نماد مقابله اجتماعی و فردی با این پایه‌های فکری شناخته می‌شود.

این پژوهشگر و فعال حوزه عفاف و حجاب در ادامه تصریح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌:‌‌‌‌‌‌‌‌ از طرفی حجاب نماد سنجش کارآمدی حکومت دینی در جمهوری اسلامی است؛ یعنی نوع پوشش اجتماعی ما، به عنوان تنها حکومت دینی که در دنیا داعیه اجرای احکام الهی را دارد، بارزترین و واضح‌ترین شاخص است. درواقع حجاب در ایران یک پروسه و روند طی‌شده نیست، بلکه یک پروژه است که بر روی آن برنامه‌ریزی شده و اصلی‌ترین اهداف دشمن بر روی آن بنا شده است، اما مسؤولان ما گاهی این مسأله را فراموش می‌کنند و یا نادیده می‌گیرند.

 

حجاب بیش از این‌که برای ما موضوعیت داشته باشد برای دشمن مهم است

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: ما یادمان رفته که این بعد بین‌المللی مسأله عفاف و حجاب چه‌قدر برای دشمن مهم است. حجاب بیش از این‌که برای ما موضوعیت داشته باشد برای دشمن مهم است، به خاطر همین است که آنها بر روی عفاف و حجاب سرمایه‌گذاری و هزینه می‌کنند اما ما در داخل کشور از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی چنین تلاشی نداشتیم.

اسلام‌لو خاطرنشان کرد: بسیاری به این مسأله تشکیک می‌کنند که آیا قانونی بودن حجاب درست است یا غلط. خب!‌ باید بگویم قانونی بودن حجاب هم حق و هم وظیفه حکومت اسلامی است و هم حق مردم مسلمان و اصیل این کشور که پس از سالها تلاش و مبارزه بتوانند در جامعه امن از لحاظ اخلاقی زندگی کنند.

وی در ادامه تشریح کرد:‌ اگر قرار باشد حکومت اسلامی احکام اجتماعی اسلام را اجرا نکند، به چه دلیلی تشکیل شده است؟ حکومت اسلامی برای اجرای اجتماعی اسلام تشکیل شده؛ چراکه احکام فردی بدون تشکیل حکومت قابل اجرا بودند، هرچند اگر حکومت اسلامی وجود نداشت، انجام این فرایض سخت‌تر می‌شد اما ذات حکومت اسلامی به عنوان مجری احکام اجتماعی شناخته می‌شود و یکی از مهمترین و بارزترین این احکام مسأله حجاب اسلامی است و اساساً مردم ایران بخاطر همین انقلاب کردند و جوان‌های خود را راهی میدان مبارزه کردند.

این پژوهشگر و فعال حوزه عفاف و حجاب گفت: حجاب هم از جنبه دینی  جزو احکام و تاکیداتی است که ادیان بر آن تاکید داشته‌اند و هم از جنبه اخلاقی این مسأله با هدف امنیت اخلاقی حائز اهمیت است و البته از جنبه اجتماعی به‌منظور تامین سلامت و امنیت اجتماعی و از جنبه قانونی و سیاسی با هدف ترویج مردم‌سالاری در جامعه‌ای که اکثریت مردم مسلمان هستند و برای اسلام انقلاب کرده‌اند و درواقع مطالبه مردم از حکومت اسلامی قلمداد می‌شود، مورد توجه است.

وی به تحلیل و ریشه‌یابی و علل بی‌حجابی و بدحجابی پرداخت و گفت: برای این مسأله باید در ذهن‌مان یک مثلث ترسیم کنیم که ضلعی از این مثلث مربوط به نقشه‌های دائمی دشمن برای ترویج فرهنگ بی‌حیایی است؛ چراکه حجاب نماد قدرت حکومت اسلامی است که درواقع به عنوان نماد اصلی برای مقابله با این حکومت نشانه‌گذاری شده است. حال در این شرایط برخی می‌گویند چرا همه چیز را کنار گذاشته‌اید و به چند تار موی زنان بند کرده‌اید؟ درحالی که مسأله خیلی فراتر از آن چیزی است که تصور می‌کنیم.

 

از ضعف و کم‌کاری‌های داخلی بر روی مسأله حجاب تا نقشه‌های دشمنانه

اسلام‌لو در ادامه اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اگر ما با استناد احکام الهی، دین و سخنان پروردگار پیگیر مسأله حجاب هستیم، در مقابل دنیای مادی غرب که ادعای دموکراسی، آزادی و حقوق بشر را دارد و ادعا می‌کند هر کسی هر کاری که دوست دارد انجام می‌دهد، باید بپرسیم چرا با حجاب مبارزه می‌کنید؟ در دنیا به خاطر حجاب آدم می‌کشند، ‌زنان محجبه را اخراج می‌کنند و یا از ورود آنان به مراکز مختلف جلوگیری به عمل می‌آید. چرا آن‌قدر غرب از این مسأله وحشت دارد؟ درواقع این ضلع مربوط به انگیزه،‌برنامه‌ها و نقشه‌های دشمن است که قابل بررسی است.

این پژوهشگر و فعال حوزه عفاف و حجاب ضلع دیگر این مثلث را مربوط به ضعف و کم‌کاری‌های داخلی بر روی مسأله حجاب عنوان کرد و گفت: مسؤولان و حاکمیت که باید مجری احکام الهی باشند. روحانیت به عنوان نهاد دینی و مسأله‌پژوه و مردم مسلمان که وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را دارند از ابعاد مختلف ضلع دیگر محسوب می‌شوند.

 

نبود تحرک در جامعه روحانیت برای تبیین مسأله حجاب

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به عقیده من امر به معروف و نهی از منکر در میان مردم بیش از این‌که کم‌رنگ شده باشد، غیر تخصصی است؛ یعنی مردم بلد نیستند چه‌طور حق خودشان را برای داشتن جامعه دارای امنیت اخلاقی، مطالبه کنند، به همین دلیل گاهی با افراط مواجه می‌شویم مثل اتفاقاتی که در دهه ۶۰ رخ داد و یا گاهی در این مسأله کوتاهی می‌شود مثل شرایطی که در سال‌های اخیر با آن مواجه هستیم. اما ضعف حاکمیت در قانون‌گذاری، اجرای قانون و هم نظارت بر اجرا نیز قابل بررسی است. نهاد دین؛ یعنی روحانیت هم در حوزه‌های علمیه کوتاهی‌هایی داشته، این نهاد باید محتواهای به روزی در حوزه اندیشه تولید می‌کرد تا فکر و اعتقادات مردم را در مورد حجاب شکل دهد، درواقع در عرصه اجرایی و رفتاری که باید مطالبه حکومت دینی باشد به شکل مشخص و مفید از نهاد حوزه روحانیت حرکتی نمی‌بینیم و در سه بعد مردم، روحانیت و دولت بعدی که دلسوزانه‌ترین کار را با دست خالی انجام داده است مردم هستند.

اسلام‌لو تأکید کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اگر شرایط چند سال گذشته را رصد کنیم می‌بینید که چه کسی بیشتر درباره حجاب کار کرده، مسلما مردم. البته این مسأله عجیب نیست، چون در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز همین جلو افتادن مردم را مشاهده می‌کنیم.

 

بخشی از معضل بی‌حجابی به ضعف‌های ما بازنمی‌گردد

این پژوهشگر و فعال حوزه عفاف و حجاب ضلع سوم این مثلث را مربوط به واقعیت‌های موجود دانست و گفت: گاهی به خاطر شناختی که در نقد درون‌گفتمانی نداریم می‌خواهیم مسؤولیت بسیاری از اتفاقاتی که به عهده ما نیست را برعهده بگیریم. درواقع بخشی از وضعیت بی‌حجابی و بدحجابی به ضعف ما بازمی‌گردد و بخشی به نقشه‌های دشمن، اما بخشی از آن به غریزه‌های ذاتی، شهوت و میل به گناه بازمی‌گردد که حتی اگر بهترین‌ کارهای فرهنگی را هم انجام دهیم و بر نقشه‌های دشمن نیز غلبه کنیم، باز هم میل به گناه در انسان وجود دارد.

وی در ادامه اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در دنیایی که جریان کلی‌اش در مسیر سرمایه‌داری و سبک زندگی غربی انسان‌ها را به سمت لذت‌جویی می‌کشاند و اصالت را به لذت و به بدن می‌دهد، لزوما نمی‌توان گفت که همه تقصیر شرایط بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه ما به گردن ماست و کوتاهی‌هایی داشته‌ایم. شاید ما این مسأله را به خوبی نفهمیده‌ایم که غریزه جنسی یکی از قوی‌ترین غرایز بشر است که در طول تاریخ بر سرنوشت بشر مؤثر بوده و در واقع آن را دست‌کم گرفته‌ایم و برای آن برنامه‌ریزی خوبی نداشته‌ایم.

اسلام‌لو نبود برنامه‌ریزی مناسب برای ازدواج جوانان و برنامه‌های تربیتی برای کنترل غریزه جنسی و خویشتن‌داری را از جمله این سهل‌انگاری‌ها دانست و گفت: این در حالی است که کنگره آمریکا از سال ۲۰۰۰ به بعد برای آموزش خویشتن‌داری در مدارس، بودجه در نظر می‌گیرد. حال باید پرسید در دنیای غرب که تا انتهای مسیر را پیش رفته چرا در مدارسش چنین سرمایه‌گذاری می‌کند؟ پاسخ این است؛ آنها به نقطه آخر مسیر آزادی جنسی رسیده‌اند و متوجه شده‌اند آزادی جنسی دستاوردی جز افسردگی، اضطراب، بیماری و متلاشی شدن خانه و خانواده نداشته است.

 

کودکان و نوجوانانی ما مدیریت مقابله با غریزه جنسی را نمی‌آموزند

این پژوهشگر و فعال حوزه عفاف و حجاب ادامه داد: آن وقت ما می‌بینیم در دهه ۹۰ شمسی پیشنهاد اجرای قانون سند ۲۰۳۰ در کشور داده می‌شود، درحالی‌که این قانون یک قانون تاریخ‌مصرف‌گذشته در کشورهای غربی بوده و مربوط به مسیر ۳۰ سال پیش آنها می‌شود که اساسا هم به درد کشورهایی می‌خورد که قبل از مرحله روابط جنسی ایمن، روابط جنسی آزاد را تجربه کرده باشند.

وی نبود جهان‌بینی مشخص میان مسؤولان و متولیان فرهنگی در خصوص عفاف و حجاب را دلیل پیچیدن نسخه‌های غلط دانست و اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این برنامه‌ریزی‌های غلط باعث شده نسل فرزندان ما قربانی شوند. کودکان و نوجوانانی که مدیریت مقابله با غریزه جنسی را نمی‌آموزند.

اسلام‌لو با اشاره به این‌که ما پس از ۱۴۰۰ سال حکومت دینی تشکیل داده‌ایم و بابت لحظه به لحظه زندگی تحت لوای آن مسؤولیت به گردن داریم، گفت: از میان سه ضلع عنوان شده؛ حاکمیت با توجه به امکاناتی که در دست دارد توقع بیشتری می‌رود که در این زمینه فعالیت داشته باشد. چنین توقعی از سازمان‌های مردم نهاد وجود ندارد و البته وظیفه ذاتی روحانیت است که به این مسأله ورود کند.

این پژوهشگر و فعال حوزه عفاف و حجاب عنوان کرد:‌ به عنوان کسی که در موسسه مردمی مسؤولیت دارد و با مؤسسات مردمی بی‌شماری در حوزه عفاف و حجاب در ارتباطم می‌گویم، با این‌که امکانات و مسؤولیت سازمان‌های مردم نهاد کمتر است، اما موثرتر بوده‌اند. البته بسیاری از نهادهای حکومتی هم به این نتیجه رسیده‌اند و این هوشیاری در آنها به وجود آمده که باید این مسائل فرهنگی را به سازمان‌های مردم‌نهاد بسپارند تا مردم خودشان با خودشان در این باره گفت‌وگو کنند.

وی گفت: اگر حمایت‌های مالی و حداقل امکانات  توسط حاکمیت به سازمان‌های مردم‌نهاد تعلق بگیرد، یکی از شیوه‌های مؤثر را می‌توان فعالیت گروه‌های مردم‌نهاد عنوان کرد. این روشی است که دشمنان ما مانند مسیح علی‌نژاد در طرح چهارشنبه‌های سفید آن را درک کرده‌اند و مردم را در مقابل مردم قرا می‌دهند. آنها می‌دانند که اگر روزی حکومت اعلام کند که حجاب اختیاری است با زهم به این دلیل که زمینه‌های انقلاب اسلامی بر حفاظت از ناموس و عفاف و حجاب بوده نفوذ این مسأله ناممکن است و باید با مردم مواجهه داشته باشند.

اسلام‌لو با اشاره به نتایج پژوهشی که در کتاب جواهرانه که از سوی مؤسسه خیبر منتشر شده است، اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با مقایسه وضعیت آزاد اندیشی در کشورهای غربی و کشورهای نیمه آزادی مثل ترکیه، مالزی و لبنان در مقابل ایران متوجه می‌شویم که آمار تجاوز و بارداری‌های نوجوانان در این کشورها بالاتر از ایران است. برای مثال کشوری مثل ترکیه بیشترین آمار بارداری نوجوانان را دارد. آمار همجنس‌بازی در کشور لبنان هم به شکل چشمگیری در حال افزایش است. حال باید کسانی که به دنبال برداشتن مسأله حجاب قانونی در کشور هستند پاسخگو باشند؛ چرا نتایج نحس بی‌بندوبار جنسی در این کشورها بیشتر است؟ آیا بر اساس اصول دموکراسی هم می‌توان این مسئله را قبول کرد که در کشوری که مردم برای اعتقاداتشان انقلاب کرده‌اند، احکام اجتماعی بر پایه این اعتقادات نباشد.

این پژوهشگر و فعال حوزه عفاف و حجاب افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: حکومت در ایران اسلامی باید مجری احکام اسلامی باشد. اما گاهی جهالت و سطحی‌نگری در میان مسؤولان باعث شده که حرف‌های سخیفی در مورد این مسئله مهم و فرهنگی بزنند که از سوی دشمنان حقیر و کم سواد ما مثل مسیح علی‌نژاد شنیده می‌شود./405/422/ح

 

منبع: فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۳۱ / ۰۱ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۵۹:۲۸
طلوع افتاب
۰۶:۲۹:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۶:۰۰
غروب آفتاب
۱۹:۴۲:۱۰
اذان مغرب
۱۹:۵۹:۴۳