vasael.ir

کد خبر: ۱۳۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ - 15 May 2019
رئیس کل دادگستری استان گلستان:

اصلاح قوانین و مشارکت عمومی برای کاهش جرم یک ضرورت است

وسائل ـ رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به آمار بالای پرونده‌های ورودی به محاکم، گفت: اقدامات پیشگیرانه، اصلاح قوانین و مشارکت عمومی برای کاهش جرم یک ضرورت است.
به گزارش وسائل، هادی هاشمیان در مراسم معرفیاصلاح قوانین و مشارکت عمومی برای کاهش جرم یک ضرورت است رئیس جدید دادگستری گنبدکاووس، اظهار کرد: این که گمان کنیم پیشگیری از جرم فقط کار دستگاه قضائی است نادرست است، زیرا بسیاری از پرونده‌های ورودی به محاکم، محصول ناکارآمدی و اهمال دیگر ادارات و نهادها، خانواده‌ها، دستگاه‌های فرهنگی و نیز بالا بودن تعداد جرم بر اساس قوانین موجود در کشور است.

هاشمیان با تاکید بر ضرورت اصلاح قوانین در حوزه جرم انگاری و نیز ارتقای فرهنگ پیشگیری از جرم در جامعه، افزود: برخی افراد که در کنار دستگاه قضائی هستند مانند کانون وکلا و کانون کارشناسان، بیشتر باید در این بخش به ما کمک کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان بابیان اینکه هرچه آمار پرونده‌ها به محاکم قضائی کاهش یابد کیفیت رسیدگی به آن افزایش و زمان رسیدگی نیز کاهش می‌یابد، گفت: برای کاهش پرونده‌ها به دستگاه قضائی و جلوگیری از جرم، نقش رسانه‌های ارتباط جمعی در آگاهی بخشی به مردم و خانواده‌ها بسیار تأثیرگذار است.

هاشمیان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: دستگاه قضائی در کنار سرمایه گذاران و تولید کنندگان می‌ایستد و از آن‌ها حمایت می‌کند. برخی مدیران به جای حمایت از تولید و سرمایه گذاری، خود سد و مانعی برای تولید و سرمایه گذاری هستند و یا با نظارت ضعیف خود بر زیرمجموعه، سبب شده‌اند تا آنان بر سر راه تولید و سرمایه گذاری مانع ایجاد کنند.

هاشمیان، بخشی از نابسامانی‌های موجود در بازار و اقتصاد را ناشی از بی تفاوتی مسئولان و محتکر شدن مردم دانست و گفت: مردم تحت تأثیر اخبار و شایعات فضای ناسالم مجازی، اقدام به خرید کالا بیش از نیاز و ذخیره آن در منزل می‌کنند که این امر به التهاب بازار و برخی سو استفاده‌ها کمک می‌کند./908/241/ح
 

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۱۰ / ۰۱ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۵:۳۱:۳۹
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۱
اذان ظهر
۱۳:۱۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۲۵:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۴۲:۳۹