vasael.ir

کد خبر: ۱۳۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲ - 29 April 2019
بخش اول گزارش / عضوکمیسیون فضای مجازی مجلس خبرگان مطرح کرد؛

بایسته‌های حکومت و حکمرانی فضای مجازی

وسائل ـ عضو تیم کمیسیون فضای مجازی مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه حاکمیت فضای مجاز‌ی در دست صهیونیزم بین الملل است، گفت: امروز خودشان هاتگرام را به بهانه اینکه امنیت ندارد پاک می‌کنند درحالی که خودشان سرکرده سرویس‌های جاسوسی جهان هستند و خودشان سوپر دزد هستند و ما را از جیب‌بر‌ها می‌ترسانند.
به گزارش خبرنگار وسائل، حجت الاسلام کهوند، عضو تیم بایسته‌های حکومت و حکمرانی فضای مجازی / دعوای سوپر دزد‌ها و جیب‌بر‌ها درباره تلگرام و هاتگرامکمیسیون فضای مجازی مجلس خبرگان در نشست دو روزه «فضای مجازی و فرصت ها و آسیب ها در گام دوم انقلاب» از سلسله کارگاه های تربیت نوجوان و جوان(آسیب ها، چالش ها و راهکارها) که به همت مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی 5 و 6 اردیبهشت در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، درباره حاکمیت و ساختارهای فضای مجازی گفت: زیرساخت ها و خدمات فضای مجازی و محتوای توزیع شده در جهان توسط یهودی ها صورت می گیرد.

سازمان پنج چشم متشکل از پنج کشور که بعد امنیت امنیتی و جاسوسی دارد و ISOC بعد نخبگانی و تصمیم سازی و مدیریتی و سازمان ملل متحد بعد حقوقی، مدیریتی و فرهنگ سازی دارد؛ هدف اولیه آنان این بود که کشور شوروی سابق را تحت کنترل دربیاورند و بعد از مدتی مردم متوجه شدند که بحث شوروی نیست و کل جهان توسط این سازمان در حال جاسوسی شدن است.

آخرین پروژه لو رفته از این سازمان در سال 2012 و 2013، پروژه پریسم بود که توسط یک فرد انجام شد و اطلاعات را از آمریکا سرقت می کند و در سفارت روسیه مستقر می شود و دولت روسیه او را به جای نامشخصی منتقل می کند و از سوی آنان گفته می شود که مهمترین و بزرگترین هدف جاسوسی ما از کشور ایران بوده است و در این باره اسنادی منتشر شده است.


فعالیت دولت‌های چندگانه در نابسامانی‌های فضای مجازی

در دولت نهم از سوی دولت به وزارت ارتباطات ابلاغ شده بود که اینترنت پرسرعت باید به روستاها برسد و این در حالی است که برخلاف دستورات رهبری و مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی اینترنت پرسرعت قبل از شبکه ملی اطلاعات به روستاها منتقل می شود و این نهادها اینگونه دستور داشتند که ابتدا شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شود و سپس اینترنت پرسرعت منتقل شود.
 
بدون راه اندازی شبکه ملی اطلاعات انتقال اینترنت پرسرعت مجاز نیست و در دولت جدید نیز همان روند سابق دولت های قبلی در پیش گرفته شده است و موضوع جدیدی نیست و در عین حال کشور ما در حال اجرای بند 15 و 16 پروژه 2030 است.


پروژه 2030 فضای مجازی با اسم مشهور سواد رسانه‌ای در حال ابلاغ و اجرا

پروژه 2030 فضای مجازی با اسم مشهور سواد رسانه ای در حال ابلاغ و اجرا است و تفکر و سواد رسانه ای که در کشور ما در حال تدریس است متعلق به یونسکو است و در عین اینکه ما با سواد رسانه ای و اصل آن مخالف نیستیم اما با این امر مخالفت داریم که این حرف دست اندرکاران ملی درباره سواد رسانه ای با یونسکو یکی است و در عین حال فسادساز است و با این امر مشکل داریم.

یونسکو نحوه مواجهه ما با رسانه و فضای مجازی را تدوین کرده است که دو مبنای کلی دارد نخست اینکه حکومت حق دخالت در رسانه را ندارد و دوم اینکه مردم باید در مواجه با رسانه مقاوم و توانمند شوند و به عنوان نمونه تفکر انتقادی داشته باشد.
 
سواد رسانه ای که در حال حاضر در کشور در حال پیاده شدن است؛ به خاطر نبود استخراج این موضوع از مبانی دینی که سواد رسانه ای از منظر دینی به چه معناست در همین راستا یک امر وارداتی را به نام تألیف وارد کردند و منتشر شده است و در اختیار همگان قرار گرفت؛ منابع این سواد رسانه ای کتاب های انگلیسی است که یونسکو کار آن رفتارسازی و ادبیات سازی است.
 
 
بایسته‌های حکومت و حکمرانی فضای مجازی / دعوای سوپر دزد‌ها و جیب‌بر‌ها درباره تلگرام و هاتگرام


مواجهه با فضای مجازی چگونه باشد؟

از طرفی سازمان ملل متحد قوانین در فضای مجازی را طراحی کرده است که آنها را از ISOC می گیرد که با سه نهاد زیر مجموعه کار می کند که آنها کار حقوقی و فنی انجام می دهند و حقوقی ها در هشت قسمت و فنی ها در یازده قسمت تقسیم می شوند و کار انجام می دهند.

آنان رابطه قانون حقوق بشر با اینترنت آمریکائی را استخراج می کند و به این پرسش پاسخ می دهد که چطور اینترنت را می تواند به تک تک اشیاء برساند که از لحاظ فنی جواب دهد که یخچال و ماشین لباسشوئی و غیره متصل به اینترنت شوند و منزل هوشمند طراحی می شود و هماهنگی های این امر توسط این مجموعه از سازمان ملل صورت می گیرد.


بهره‌مندی از زندگی هوشمند در اوج تحریم‌ها هدیه غرب

در عین حال در اوج تحریم‌ها 14 کشور به همراه ایران از مواهب زندگی هوشمند بهره مند هستند و حتی کشور سطح پائین کره جنوبی در این لیست وجود دارد و همه کشورهای پیشرفته و صنعتی در این لیست هستند و جمهوری اسلامی ایران را از این حق محروم نکرده اند و این زندگی هوشمند به ایران در اوج تحریم‌ها هدیه شده است.

در این زندگی هوشمند دوربین وصل می شود و همه فضاها دارای دوربین می شوند و در عین حال حریم امنی وجود ندارد و این فرآیند توسط ISOC انجام گرفته است و سازمان پنج چشم بودجه ISOC را می دهد و این نهاد کارهای حقوقی و فنی را انجام می دهد و در اختیار سازمان ملل قرار می دهد و این سازمان مسؤول ابلاغ است؛ آمریکا و انگلیس این حاکمیت را برعهده دارند که فقط آمریکا برای انجام این کار 20 هزار کارمند دارد.

 
رأس این مدیر و مجری در فضای مجازی چه کسانی هستند؟

در واقع در رأس آنها هفت شرکت صهیونیستی است که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود در جمع مدیران صدا و سیما در آذرماه 83 بحث اشغالگری را مطرح می کنند که این اشغالگر یک طبقه خاص اجتماعی است که از امکانات و ظرفیت های دولت های مختلف از جمله آمریکا و انگلیس برای سلطه گری خود استفاده می کند که اینها زرسالاران اقتدار طلب هستند و در سخنرانی دیگری رهبری بر این موضوع تأکید دارند که یک طبقه همه افکار و اندیشه های خود را می خواهد بر جهان غالب کند.
 
 
بایسته‌های حکومت و حکمرانی فضای مجازی / دعوای سوپر دزد‌ها و جیب‌بر‌ها درباره تلگرام و هاتگرام


صهیونیزم بین‌الملل در فضای مجازی

اندیشمندان غربی در مقالات خود به این امر تأکید می کنند که ایرانیان فکر می کنند که ما به آنها تجاوز فرهنگی داشته ایم در حالی که خود ما قربانی این تجاوز هستیم و با اینکه این هفت شرکت صهیونیستی مقر آنها آمریکا است؛ امروز از نهادهای آمریکائی ما ضربه می خوریم ولی هدایتگری این مجموعه با مجموعه ای به نام صهیونیزم بین الملل است. برخی فکر می کنند که صهیونیزم بین الملل اسرائیل است و این با دو اشکال مواجه است که به عنوان نمونه بازی فاسدی به نام GTA تولید شده است که فاسدترین بازی جهان است که هیچ مورد مثبتی ندارد.


GTA بازی فاسد با این همه فجایع آیا فقط به ایران ضربه می زند؟

آیا در آمریکا، انگلیس و اسرائیل بازی نمی کنند؟ در واقع آنان با دو عنصر خشونت و شهوت فجایع بزرگی را ایجاد کرده اند و انگلیس و آمریکا نمی شناسد. در عین حال مواهبی برای آنها دارد اما نمی توان منکر شد که مشکلات بسیاری را برای جهان ایجاد کرده است که انگلیس و آمریکا هم از این امر مستثنی نیستند؛ آمار 50 درصدی طلاق در انگلیس که ناشی از فیسبوک است دلیل این ادعا است.

از طرفی فقط تلگرام در ایران آسیب زا نیست و هفت شرکت یهودی قدرتمند و ثروتمند در رأس این فعالیت ها هستند که فیسبوک و توییتر و اپل متعلق به آنان است و همه اپلیکیشن های مورد استفاده نیز مربوط به این شرکت های یهودی هستند که این هفت شرکت علاوه بر صنعت انرژی که بمب افکن و موشک های جنگی تولید می کنند متعلق به این هفت شرکت است و از طرفی تأثیرگذارترین یهودی جهان در سال 2011 مدیر این فضاهای مجازی است که انتخاب شده است.


کابران دنیای مجازی در فضای آموزش و پرورش و دولت یهودی تنفس می‌کند

در اپل همه نرم افزارهای ایرانی بر روی سیستم عامل اپل از کار افتاده است و ما هیچ نرم افزار ایرانی را نمی توانیم بر روی سیستم عامل اپل فعال کنیم و اگر در آینده با ویندوز و اینترنت این کار شود، چه باید کرد؟ اگر با اندروید این کار شود به سمت خودکفائی خواهیم رفت. این هفت شرکت صهیونیستی مالک شرکت های پایین دستی هستند و ما در حال حاضر در آموزش و پرورش و دولت یهودی در حال تنفس هستیم.

اطلاعات فضای مجازی در کشور به دو شکل برای ما قابل دسترس است که به وسیله کابل های فیبر نوری و یا براساس ماهواره قابل دسترسی است و آن جاسوسی که از کشور ما صورت گرفته است از طریق کابل های فیبر نوری است و بخش قابل توجهی نیز از طریق زیر ساخت های نرم افزاری، سیستم عامل، آنتی ویروس، دیوار آتشین و برنامه نویسی و نرم افزار، تولید فیلم، بازی، پویانمائی انجام شد.

وقتی قرار است انیمیشنی ساخته شود نیاز به بستری نرم افزاری است و نرم افزار قوی که موتور بازی سازی است می تواند این کار را انجام دهد و کشور ما در این موارد ضعیف است چراکه در برنامه نویسی ها از کدهای وارداتی استفاده می شود که امنیت ساز نیست.
 
 
چرا در جنگ افزارها نمی‌توانند موشک‌های ما را بزنند؟

در جنگ افزارها برنامه نویسی و سیستم عامل آن در انحصار خودمان است و آنان نمی توانند در این جنگ افزارها نفوذ کنند و به همین دلیل به هدف حمله می کنند از طرفی آن همتی که در جنگ افزارها گذاشته شد در جنگ نرم استفاده نشد و به سمت انحصاری شدن در این قسمت نرفته ایم.
 
در عین حال پردازش گرهای بزرگ اطلاعات میلیاردها انسان را کنترل می کنند و دسته بندی و فرآوری دارد که برای مسائل مختلف اطلاعات گوناگون را در خروجی خود دارد؛ اینها زیرساخت های قوی در ذخیره سازی اطلاعات دارند.

اطلاعات سرقت شده جمع آوری و پردازش می شود و مشاهده به صورت فن آوری و هوش مصنوعی است؛ هوش مصنوعی اطلاعات را رصد و رفتارشناسی می کند. این موضوع قابل تأمل است که صرفا اطلاعاتی که تلگرام از طلبه ها و پاسداران دارد تا بیست یا سی سال دیگر می توانند با این اطلاعات کار کنند و امروز خودشان هاتگرام و تلگرام طلائی را به بهانه اینکه امنیت ندارد پاک می کنند در حالی که خودشان سرکرده سرویس های جاسوسی جهان هستند و خودشان سوپر دزد هستند و ما را از جیب برها می ترسانند.
 
 
بایسته‌های حکومت و حکمرانی فضای مجازی / دعوای سوپر دزد‌ها و جیب‌بر‌ها درباره تلگرام و هاتگرام


اهمیت زیرساخت‌ها

سوار بر این زیرساخت، شبکه ارتباطی تشکیل می شود؛ ما سه شبکه ارتباطی داریم که شامل تلفن ثابت، تلفن همراه و اینترنت است و از طرفی در اینترنت چهار شبکه ارتباطی داریم که شامل ایمیل، بازی های برخط و انجمن و نرم افزارهای ارتباطی است و کاربران از طریق شبکه های ارتباطی با یکدگیر در ارتباط هستند که هر کدام از این شبکه های ارتباطی دارای ویژگی های متفاوت هستند.

نرم افزارهای ارتباطی که شش محور هستند و شامل عکس محور مثل اینستاگرام و روبیکا هستند و فیلم محور هستند مثل آپارات و یوتیوپ و سوم متن محور توییتر و کلوب است و چهارم مخاطب محور است که شبکه اجتماعی زنان، مادران و کودکان و کوثر جامعه الزهرا را در این بخش داریم و پنج موضوع محور است که شبیه انجمن ها است و قسمت دیگر خدمات محور مثل سروش، ایتا، آی گپ و خدمات دولت الکترونیک است.


بزرگترین مشکل ما سلطه دشمن در فضای مجازی کشور است

از طرفی پشت پرده کافه بازار، اسنپ، شیپور، دیوار و دیجی کالا به برادران انصاری باز می گردد؛ با اینکه سیامک انصاری دستگیر شده است ولی همچنان این فعالیت ها ادامه دارد که بخشی از این فعالیت ها تعدیل و اصلاح شد و براساس اطلاعات آنان پیش بینی های سیاسی درباره انتخابات مجلس صورت می گیرد.
 
آنها دنبال این هستند که یک اپلیکیشن انحصاری تشکیل دهند و این بهتر است چراکه بزرگترین مشکل ما سلطه دشمن در فضای مجازی کشور است. وقتی شبکه ارتباطی مهیا شد می توان خدمات ارائه کرد و دلایل ورود به فضای مجازی و استفاده از اینترنت همان خدمات است که شامل خدمات سرگرمی و غیر اخلاقی می شود.


کاربر، اقتصاد و محتوا

وقتی از خدمات استفاده می شود با محتوا مواجه می شوید. در حوزه محتوا برطبق کتاب های اخلاقی قوایی که بدن ما از آن تشکیل شده است یک قسمت آن شهویه و غضبیه است که حرص و مسائل جنسی در این قسمت است و در فضای دو عنصری که بر آن تکیه می شود و قاپ مخاطب زده می شود قوه شهوت و خشونت است و اینجا این پرسش مطرح می شود که اگر دو انگیزه شهوت و خشونت از فیلم های هالیوودی خارج شود آیا انگیزه دیگری برای تماشای این فیلم ها وجود دارد؟

در واقع اکثر این فیلم ها با همین دو مقوله تعریف می شود و گاه هدف تحریک خشونت و شهوت در فیلم ها است و هدف انحراف است؛ به دنبال این است که افراد به انحراف کشیده شوند و معنویت کنار گذاشته شود که اکثر فیلم های با این هدف ساخته می شوند.

در واقع انحراف به عنوان هدف جنبی است و هدف دیگر این است که عقل برای مدت دو تا سه ساعت زایل شود و هدف از زایل کردن عقل این است که بتواند دیگر حرف های خود را به افراد قالب کند و مخاطب بدون گارد باشد و از طرفی براساس روایات وقتی خشونت و شهوت آید عقل از بین می رود و وقتی این دو امر کنترل شدند عقل باز می گردد.


بعد رسانه‌ای کنترل جمعیت در ایران

در بعد کنترل جمعیت عواملی چندگانه ای دخیل هستند و رسانه به عنوان کاتالیزور عمل می کند و در فرزندآوری برخی شرکت های غربی انیمیشن هائی را برای مخاطب کودک تولید می کنند که بیشتر آنها خانواده های تک فرزند یا تک والد هستند؛ این امر در بسیاری از کارتن های کودکان قابل مشاهده است که خانواده کامل نیست. در این انیمیشن ها کودک به دلیل نبود یکی از والدین معضل و مشکلی ندارد و از طرفی با وجود اینکه خواهر یا برادر ندارد در عین حال مشکل عاطفی پیدا نمی کند.

در واقع هدف این است که گارد قشر سنی کودک نسبت به تک فرزندی شکسته شود که این موضوع پدیده ناپسندی نیست و برای نوجوان و جوان پدیده دوستی دختر و پسر را طراحی می کند و ارتباطات قبل از ازدواج را دامن می زند که این مسأله سبب ایجاد و شک می شود که بعد از تشکیل زندگی مشترک این شک و تردیدها سبب اختلافات زناشوئی می شود.


نقش رسانه در سبک زندگی و فرزند آوری و تشکیل خانواده

از طرفی این بدبینی ها سبب کاهش ازدواج و حتی فرزند آوری می شود و بعد از این روابط مثلثی و ارتباطات خارج از چارچوب خانواده را رواج می دهد؛ آسایش، آرامش و عافیت طلبی عجیب و غریبی را گسترش می دهد و در عین حال پدر و مادر تبلت به فرزند می سپارند که مزاحم آنان نشود.

والدین فرزند دوم و سوم را نمی خواهند تا آسایش و آرامش آنان را برهم نزند که فرصتی برای تفریح و سرگرمی داشته باشند و افراد با توجه به عوامل رسانه ای در کنار ابعاد اقتصادی حاضر به فرزندآوری نیستند چراکه سبک زندگی تفاوت های قابل ملاحظه ای با گذشته پیدا می کند.

رسانه در این حوزه بیست تا سی سال برنامه چیده است و منتظر نتیجه گیری می شود چراکه رسانه به سبک انگلیسی با حوصله منتظر باقی می ماند از طرفی رسانه تا حدی مهم می شود که در جریان سیل اخیر قبل از اینکه آب و برق به این مناطق برسد اینترنت پرسرعت به صورت رایگان در اختیار سیل زدگان قرار گرفت و بعد از مدتی رایگان فروشی، با قیمت های صعودی اینترنت را می فروشند.


اقتصاد فضای مجازی

سیکل مسابقاتی که در صدا و سیما برگزار می شود بدین شکل است که اگر هر فردی بتواند تعدادی سوال را جواب دهد می تواند در فاز اصلی مسابقه قرار بگیرد که باید هزینه پرداخت کنند و افراد بسیاری شرکت می کنند و تعداد بسیاری سوال پاسخ می دهند و در آخر هفته امتیاز فرد صفر شده است که چند برابر هزینه جمع آوری شده به یک نفر جائزه داده می شود.
 
این کار چاپیدن مردم است؛ سرویس های داخلی این کار را انجام می دهند و اصطلاحا به آن ارزش افزوده می گویند. روبیکا اینگونه نیست و در واقع با سلبریتی های مجری و تهیه کننده ها بسته می شود و اقتصاد فضای مجازی روی کاربر بنیان شده است.

در فضای مجازی پایه تعداد کاربر است که هر چه تعداد بیشتر شود درآمد بیشتری حاصل می شود که از طریق تبلیغات و تبلیغ کالاها صورت می گیرد و اعضاء در قدرت اقتصادی کمک کرده اند و صرف عضویت درآمد حاصل می کند؛ دوم ترافیک است که دانلود فراوان کاربران برای تلگرام ترافیک ایجاد می کند و وقتی مردم برای دانلود پول پرداخت می کنند شرکت حق خود را از تولید ترافیک می خواهد؛ امروز در اینستاگرام این گونه دانلودها فراوان است که محتوا منتشر و دیده می شود.

سوم فروش بخشی از خدمات است که در شبکه اجتماعی صوتی تصویری تعریف می شود و چهارم فروش محصولات فرهنگی درون شبکه ای است که در شبکه اجتماعی لاین استیکر می فروشد و در دنیای بازی برای خریدن چاقوی طلائی هزینه پرداخت می شود؛ در واقع این خرید هیچ گونه خاصیتی ندارد و فقط لاکچری محسوب می شود و در عین حال گران قیمت است.
 
بازی نیز در این فضا سرقفلی دارد که وقتی می‌خواهد واگذار کند به فروش گذاشته می شود؛ راه دیگر کسب درآمد فروش اطلاعات است که یکی از این فروش اطلاعات که لو رفته بود این است که شرکت گوگل جست‌وجوهای یکی از ایالت های آمریکائی را به شرکت داروسازی فروخته بود که در جست‌وجوهای خودشان یک بیماری مشخص را جست‌وجو کرده اند. لذا شما می توانید داروهای خود را به این ایالت ببرید که مشتری فراوانی دارد و آنان در همین جست‌وجو می فهمند که کالای خودشان را به کجا ببرند و چه کالائی بیشتر با چه رنگ و شکلی تولید کنند./200/41/ح

 
تهیه و تنظیم: فاطمه ترزفان


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
00:22 - 1398/02/10
برای غلبه بر فضای مجازی باید عزم مسوولان و متولیان فرهنگ در خود اتکایی جزم شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۱۰ / ۰۱ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۵:۳۱:۳۹
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۱
اذان ظهر
۱۳:۱۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۲۵:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۴۲:۳۹