vasael.ir

کد خبر: ۱۲۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۷ - 20 February 2019
حجت الاسلام همتیان خبر داد؛

آغاز پذیرش موسسه عالی فقه و علوم اسلامی

وسائل ـ مدیر مقطع تمهیدیه موسسه عالی فقه و علوم اسلامی با اشاره آغاز نام‌نویسی این مؤسسه، گفت: پذیرش طلاب در رشته‌های فقه اقتصاد، فقه جزا، فقه سیاسی، فقه خانواده، فقه قضا و فقه تربیت از امروز تا ۲۰ فروردین ۹۸ آغاز شده است؛ این کار به صورت اینترنتی و از طریق سامانه معرفی شده در سایت انجام می‌شود.

به گزارش وسائل، حجت‌الاسلام علی اصغر همتیان، آغاز پذیرش موسسه عالی فقه و علوم اسلامیمدیر مقطع تمهیدیه موسسه عالی فقه و علوم اسلامی با اشاره آغاز نام‌نویسی این مؤسسه، اظهار داشت: زمان ثبت نام برای پذیرش موسسه از امروز تا ۲۰ فروردین ۹۸ بوده و این کار به صورت اینترنتی و از طریق سامانه معرفی شده در سایت انجام می‌شود.

وی افزود: موسسه عالی فقه و علوم اسلامی تحت اشراف رهبر معظم انقلاب اداره می‌شود و سال تحصیلی جاری سومین سال تاسیس آن است.

مدیر مقطع تمهدیه مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی خاطرنشان کرد: این موسسه با هدف تربیت فقهای متخصص در رشته‌های مختلف تشکیل شده، مثلا در رشته‌های اقتصاد، تربیت، پزشکی و غیره فقها تربیت می‌شوند و این تربیت بنا بر این است که نیازهای فقهی نظام را به صورت تخصصی تر نسبت به گذشته پاسخ دهد.

حجت الاسلام همتیان تصریح کرد: یکی از سیاست‌های مهم موسسه تمرکز جدی بر دروس فقه و اصول بوده و رویکرد تخصصی به فقه و اصول از جمله سیاست‌های آن است.

وی گفت: فارغ التحصیلان این موسسه پس از گذراندن دوره‌های آموزشی توانایی استنباط احکام را در حوزه تخصصی خود خواهند داشت و چنین افرادی می‌توانند در شوراهای فقهی نهادهای نظام اسلامی حضور پیدا کنند.

گفتنی است مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی برای سه مقطع 9، 10 و خارج تخصصی در شش رشته فقه اقتصاد، فقه جزا، فقه سیاسی، فقه خانواده، فقه قضا و فقه تربیت پذیرش دارد.

علاقه مندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب سایت paziresh.mofs.ir مراجعه کنند./909/241/ح

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نظرسنجی
مهمترین راهکار تقویت فقه حکومتی در حوزه علمیه چیست؟
سیاست گذاری کلان مسئولان حوزه علمیه
راه اندازی کرسی های درس و بحث از سوی اساتید و فضلا
تقویت پژوهشگاه ها و مراکز علمی
آموزش مبانی و اصول فقه حکومتی در سطوح مختلف حوزه
اوقات شرعی
۰۵ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۵۲:۰۶
طلوع افتاب
۰۶:۲۳:۱۵
اذان ظهر
۱۳:۰۵:۰۲
غروب آفتاب
۱۹:۴۶:۱۰
اذان مغرب
۲۰:۰۳:۵۴