vasael.ir

کد خبر: ۱۲۷۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹ - 19 February 2019
به همت پایگاه تخصصی فقه حکومتی وسائل برگزار می‌شود؛

نشست علمی «پول مجازی از منظر فقه حکومتی»

وسائل ـ پایگاه تخصصی فقه حکومتی وسائل نشست علمی«پول مجازی از منظر فقه حکومتی» را با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد علی یوسفی عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین مرتضی ترابی عضو شورای استفتائات دفتر حضرت آیت الله سبحانی برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار وسائل، چندی است که پول مجازی توانسته است جایگاهی برای خود در اقتصاد جهانی باز کند. از زمانی که بحث «بیت کوین» در ایران مطرح شد؛ صاحب نظران حوزه  اقتصاد آرای ضد و نقیضی را پیرامون این مسأله ارائه کرده اند.

ماهیت بیت کوین، نقش آن در اقتصاد کشور، حکم فقهی استفاده از این ظرفیت، از جمله عناوینی است که بحث آن همچنان در محافل علمی داغ است و پیرامون آن بحث و گفت‌وگو می‌شود.

با توجه به اثرگذاری پول مجازی در اقتصاد، پایگاه تخصصی فقه حکومتی وسائل برخورد لازم دید تا به منظور روشن شدن ابعاد این مسأله از دریچه فقه حکومتی با همکاری انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه، نشستی علمی برگزار کند. 

از این رو نشست تخصصی «پول مجازی از منظر فقه حکومتی» با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد علی یوسفی عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین مرتضی ترابی عضو شورای استفتائات دفتر حضرت آیت الله سبحانی برگزار خواهد شد؛ حجت الاسلام خوش اخلاق دبیر گروه اقتصاد پایگاه تخصصی فقه حکومتی وسائل نیز دبیری این نشست را بر عهده دارد.

زمان برگزاری روز سه شنبه 7 اسفند 1397 ساعت 13 الی 15 خواهد بود؛ آدرس محل برگزای واقع در قم، خیابان 45 متری صدوق، میدان مفید، خیابان بهشت، پس از بوستان جنت، سالن نشست‌های مؤسسه رسا، است./203/241/ح

 

نشست علمی «پول مجازی از منظر فقه حکومتی»

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
یک طلبه
Iran, Islamic Republic of
20:46 - 1397/12/05
برای دور زدن تحریم‌ها تسویه و تعاملات مالی داریم این قابلیت در بیت کوین وجود دارد. آیا با آن مخالفت دارید؟
مدیر پایگاه با سلام
هدف از برگزاری این نشست بررسی همین قابلیت ها است
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نظرسنجی
مهمترین راهکار تقویت فقه حکومتی در حوزه علمیه چیست؟
سیاست گذاری کلان مسئولان حوزه علمیه
راه اندازی کرسی های درس و بحث از سوی اساتید و فضلا
تقویت پژوهشگاه ها و مراکز علمی
آموزش مبانی و اصول فقه حکومتی در سطوح مختلف حوزه
اوقات شرعی
۰۹ / ۰۱ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۵:۳۳:۱۱
طلوع افتاب
۰۶:۵۸:۱۴
اذان ظهر
۱۳:۱۱:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۲۴:۵۴
اذان مغرب
۱۹:۴۱:۵۲