vasael.ir

کد خبر: ۱۲۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸ - 04 February 2019
برگزیده همایش کتاب سال حوزه:

مسائل مستحدثه در پژوهش های حوزوی مورد توجه قرار گیرد

وسائل ـ حجت‌الاسلام والمسلمین قایینی خواستار توجه بیشتر پژوهشگران حوزوی به مسائل مستحدثه در تحقیقات و کارهای پژوهشی شد.

به گزارش وسائل، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدیمسائل مستحدثه در پژوهش های حوزوی مورد توجه قرار گیرد قایینی استاد خارج فقه حوزه علمیه قم و برگزیده بیستمین همایش کتاب سال حوزه در گفت‌وگویی با اشاره به اهمیت استفاده از شخصیت‌های علمی در مستحدثات فقه و اصول اظهار داشت: در بخش‌هایی از فقه و اصول که تاکنون کار نشده و از آن به مستحدثات تعبیر می‌شود، بایستی از پژوهشگران و محققان عرصه پژوهشی و نه کسانی که صرفا بخواهند حرف تازه‌ای بگویند، استمداد شود.

 

ضرورت فعالیت بیشتر پژوهشگران دغدغه‌مند در حوزه پژوهش

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر پژوهشگران دغدغه‌مند حوزوی وارد گود شده و در بخش‌های کار نشده، فعالیت بیشتری برای رفع نیازهای روز مردم و مسائل مستحدثه فقه و اصول داشته باشند، مسیر پیشرفت نیز ترسیم می‌شود.

وی درباره تألیف کتاب "المبسوط فی فقه المسائل المعاصره " که در بیستمین همایش کتاب سال حوزه، مورد تقدیر قرار گرفت، بیان کرد: بخشی از این اثر در رابطه با اصول فقه مطرح نشده در کلام علمای سابق و بخشی از آن نیز مربوط به فقه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی قایینی با اشاره به جزییات این اثر فقهی و اصولی گفت: مباحث این اثر را مسائلی تشکیل می‌دهد که معمولا در کلمات علمای گذشته مطرح نشده است و این کتاب هم در این راستا قرار دارد.

 

تولید علوم انسانی، بسته به تلاش مسؤولان است

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با تأکید بر این که تولید علوم انسانی اسلامی به تلاش مسئولان بستگی دارد که افراد فعال در این بخش‌ها در این زمینه فعالیتی داشته باشند و به این مسائل ورود پیدا کرده و مباشرت کنند، گفت: اگر تلاش در این حوزه به خود آنها واگذاشته شود، شاید نتیجه مطلوب حاصل نشود./909/241/ح

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۱۰ / ۰۱ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۵:۳۱:۳۹
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۱
اذان ظهر
۱۳:۱۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۲۵:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۴۲:۳۹