vasael.ir

کد خبر: ۱۲۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶ - 08 December 2018
با حضور پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی؛

نشست علمی «فقه ورزش؛ ماهیت و ضرورت» برگزار شد

وسائل- نشست علمی «فقه ورزش؛ ماهیت و ضرورت» با هدف تبیین نقش دانش فقه در ساحت‌های مختلف ورزش و جلب توجه متولیان و مسؤولان ورزشی به اهمیت آن برگزار شد.
به گزارش وسائل، نشست علمی هم اندیشی یک روزه «فقه ورزش؛ ماهیت و ضرورت» ظهر امروز از سوی گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با حضور اساتید و صاحبنظران حوزه فقه و حقوق برگزار شد.

در این نشست که همراه با حضور جمعی از اساتید و پژوهشگران برجسته عرصه فقه و حقوق حوزه و دانشگاه بود، مباحث مهمی در عرصه فقه ورزش عرضه و مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

تبیین نقش دانش فقه در ساحت‌های مختلف ورزش و جلب توجه متولیان و مسؤولان ورزشی به اهمیت آن از اهداف برگزاری این نشست علمی عنوان شده بود.

دکتر حسن سلطانی پژوهشگر حقوق ورزش در این نشست از همکاری اساتید و محققان نهاد‌های علمی مختلف کشور در جهت کشف و استخراج ۱۵۰ موضوع در عرصه فقه و حقوق خبرداد و گفت: ۳۰ مورد از این تعداد اختصاص به موضوعات فقهی مهم ورزشی مورد نیاز دارد که باید بحث و نظر دقیقی در مورد آن‌ها صورت بگیرد.

در ادامه دکتر محمد مهدی مقدادی عضو هیأت علمی گروه حقوق دانشگاه مفید با اشاره به لزوم ورود فقهای بزرگ حوزه‌های علمیه به عرصه ورزش تأکید کرد که ورزش دارای انبوه مسائل و موضوعات و سؤالات فقهی است که باید تحلیل و تبیین شود.

حجت الاسلام سیدجواد ورعی عضو هیأت علمی گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با اشاره به لزوم توجه بیشتر به فقه‌های مضاف در حوزه و دانشگاه بر ضرورت راه اندازی رشته فقه و حقوق ورزش تأکید کرد.

محمدرضا فضلی رییس مرکز علمی و راهبردی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به حوزه به عنوان متولی فقه در جامعه از آمادگی وزارت ورزش و جوانان برای همکاری با نهاد‌های علمی حوزوی و دانشگاهی در جهت پیگیری موضوعات فقه ورزشی خبرداد.

حجت الاسلام ملک افضلی مدیر گروه فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشگاه قم نیز با اشاره به فقر شدید حوزه در برخی عرصه‌های فقه مضاف از جمله فقه ورزش تأکید کرد که موضوعات فقه ورزشی به پژوهشگران حوزوی علمیه عرضه شود.

در ادامه حجت الاسلام سید باقر محمدی پژوهشگر فقه و حقوق جامعه المصطفی با اشاره به این که تعریف فقه ورزش به شناخت درست فقه و ورزش به صورت مستقل برمی گردد، گفت: فقه ورزش یک فقه مستقل و دارای نظام و احکام خاص است.

همچنین در این نشست تأکید شد که این نشست‌ها باید به صورت تخصصی و با همکاری‌های مداوم نهاد‌های اجرایی کشور عملیاتی شده و از قالب تئوری به میدان جامعه وارد شود.
 
منبع: خبرگزاری رسا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۳۱ / ۰۱ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۵۹:۲۸
طلوع افتاب
۰۶:۲۹:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۶:۰۰
غروب آفتاب
۱۹:۴۲:۱۰
اذان مغرب
۱۹:۵۹:۴۳