vasael.ir

گفت و گو
گفت‌وگو | ضرورت پاسخ به سؤالات جنسی متناسب با اقتضائات سنی کودک

گفت‌وگو | ضرورت پاسخ به سؤالات جنسی متناسب با اقتضائات سنی کودک

وسائل ـ حجت الاسلام فراهانی گفت: توضیحات ما به سؤالات باید واقعی باشد و نباید دروغ بگوییم. دروغ نگفتن به این معنا نیست که هر آنچه راست است باید به بچه بگوییم بلکه باید اطلاعات صحیحی که متناسب با سن بچه هست به او آموزش دهیم.
هویت جنسی؛ شاه‌کلید تربیت جنسی کودکان

هویت جنسی؛ شاه‌کلید تربیت جنسی کودکان

وسائل ـ حجت الاسلام فراهانی گفت: در مورد شیوه‌های مستقیم تربیت جنسی در دوره کودکی ما مهم‌ترین نکته را که از سن سه سالگی آغاز می‌شود، بحث هویت جنسی کودک می‌دانیم و معنای آن فهم کودک از مردانه بودن یا زنانه بودن خودش هست. ما باید برای شکل دهی این هویت رفتارهای پسرانه برای پسر و رفتارهای بانوانه برای دخترمان را آموزش دهیم و هر وقت رفتار هم‌جنس خودش را انجام داد او را تشویق کنیم.
نگاهی به تربیت جنسی و تحوّلات دوران نوجوانی

نگاهی به تربیت جنسی و تحوّلات دوران نوجوانی

وسائل ـ هرچند تربیت جنسی باید از دوران کودکی آغاز شود، اما دوره‌ بلوغ که با نگرانی و سوالات مختلفی از سوی نوجوانان همراه است زمان مناسبی است که پدر و مادرها هدایت جنسی را به عهده بگیرند و مطابق سوالات و چالش‌های نوجوانان اطلاعات جنسی را به آنها منتقل کنند. با توجه به فرهنگ اشتباهی که در این زمینه در جامعه ما وجود دارد، در این دوره آموزشی می‌آموزیم چگونه عهده دار آموزش جنسی به نوجوانان شویم.
گفت‌وگو| اهداف تربیت جنسی از نگاه اسلام

گفت‌وگو| اهداف تربیت جنسی از نگاه اسلام

وسائل ـ مسئله تربیت جنسی، از مسائل مهمی است که توجه والدین و دیگر متولیان امر تربیت را به خود مشغول ساخته است به گونه‌ای که کارشناسان امور تربیتی را بر آن داشته تا در زمینه مزبور به تحقیق بپردازند و دیدگاه‌های کاربردی مهمی ارائه دهند.
گزارش

حربه جدید غرب؛ تغییر نظام با حمله به ساختارهای جنسی

وسائل ـ عضو موسسه رصد مطالعات و سیاست‌گذاری اجتماعی گفت: تلاش غرب برای تغییر نظام جمهوری اسلامی از طریق ساختار‌های جنسی از جمله بحران‌های دیگری است که در حال وقوع است؛ مسیح علی نژاد به دنبال نابودی خانواده به عنوان یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی است.

انقلاب جنسی و بحران جنسی از ایران به دور است

وسائل ـ دکتر کرمی در تبیین وضعیّت کنونی امر جنسی در ایران، ضمن ردّ دو روایت انقلاب جنسی و وضعیّت بحران به تبیین وضعیّت سومی از این امر در کشور پرداخت و گفت: کشور ما در امر جنسی از وضعیّت پیشین (سنّتی) تغییراتی کرده و این تغییرات به سمت سکولار شدن و همچنین به سمت تساهل و تسامح در ادلّه پیشین در حال حرکت است که در یک روایت خلاصه می‌توان گفت ما در بحث امر جنسی به سمت غربی شدن در حال حرکت هستیم، اگرچه همچنان خانواده و ازدواج و الگوهای عفاف هم در حال مقاومت و هم در حال بازتولید هستند.

تبدیل امر جنسی به یک چالش پُر آداب در دوران پسامدرنیته

وسائل ـ دکتر محمدتقی کرم در تبیین چگونگی تبدیل امر جنسی به یک چالش پرتنش در دوران پسامدرن گفت: ادب مدرن به علاوه سرکوب غریزه جنسی باعث شد که دست‌یابی به یک رابطه جنسی در جوامع مدرن تبدیل به یک امر پرتنش و پراضطراب شود تا انسان در دوره‌ای که تنش بلوغ را طیّ می‌کند باید حتماً درگیر عشق رمانتیک شود و این عشق اگر به آستانه فعلّیت برسد ممکن است که موجب تجربه غریزه جنسی برای انسان شود و در بسیاری از موارد نیز به این امر منتهی نشده و رابطه ناکام پایان می‌پذیرد.

خود غرب هم «آموزش‌های جنسی ۲۰۳۰» را قبول ندارد

وسائل ـ استاد دانشگاه گفت: القائاتی از سوی نهادها و سازمان‌های بین ا‌لمللی می‌شود تا کشورهای به اصطلاح جهان سوم را برای نوشتن و اجرای دیکته آموزشی خود الزام ‌کنند، در صورتی که خود آنها هم پایبند به چنین آموزش‌هایی نیستند.

بایدها و نباید‌های آموزشی امر جنسی

وسائل ـ در نشست «حکمت جنسی» به پیچیدگی‌های امر جنسی، ملاحظات آموزش جنسی در مقاطع مختلف سنی و تحصیلی، جایگزینی آموزش سلامت جنسی به جای فیلم‌های پورن، ارائه مدل آموزش جنسی، توجه به عدم حذف ساختار‌ها در آموزش جنسی، تعیین متولی آموزش امر جنسی، نیاز به آموزش والدین قبل از فرزندان، بازسازی تعاریف جدید از امر جنسی و توجه به آموزش جداگانه جنسی زوجین تأکید شد.

تقابل جدّی دو مقوله خویشتن‌داری و ریاضت جنسی در اسلام

وسائل ـ دکتر کرمی صیانت و خویشتن‌داری جنسی را یکی از راه‌کارهای نجات کشور از مشکلات امر جنسی دانست و گفت: انگاره صیانت و خویشتن‌داری بدان معناست که میل جنسی در انسان به یک بازدارنده به نام صیانت نیاز دارد که این صیانت به معنای ریاضت نیست چه اینکه این انگاره بیشتر نسبت به کسانی کاربرد دارد که دسترسی‌های جنسی دارند.